מטרות הפעולה
גיבוש והווי שבטי יצירת חוויות חיוביות משותפות לחברי השבט
זהו ערב שהוא בעצם הליכה במנהרת הזמן: עבר, הווה, עתיד
.
מהלך הערב
.
שלב א – עבר
.
תקופת הילדות
- תינוק – נציג מכל קבוצה צריך לנאום במשך דקה שלמה : “למה הכי טוב להיות טוב ” – וכל זה בפה עם מוצץ
- 2 נציגים מכל קבוצה – להאכיל אותם – אחד את השני מעדן בעיניים עצומות – להלביש להם סינרים של ילדים
- גן ילדים – איזו קבוצה בונה בניין הכי גדול מלגו תוך זמן מוגבל.
- כיתה א’ : להשמיע את השיר “שלום כיתה א'” ,ולתלות פתק עם אותה אמרה. כל קבוצה צריכה להציג את היום הראשון בכיתה א’.
- בהמשך לכיתה א’ – לתת להם ציור ענק לצבוע (שהמדריך מכין מראש)
- כיתה ב’ – לחבר כתב חידה בסגנון ציורים (לדוג’: א’ – בלון , ב’ – עץ , ג’ – בית וכו’..)
ולכתוב חידה בהתאם לכיתה ב’ – החניכים צריכים לפענח
- כיתה ג’ – לעשות הכתבה קשה , קשה – מילים מעצבנות / לוח הכפל.
- כיתה ד’ – מתחילים ללמוד : אנגלית אז… איזה קבוצה מצליחה לתרגם הכי הרבה מילים מאנגלית לעברית וההפך
- כיתה ה’- לומדים נביא אז…. תחרות : כמה שיותר שמות של נביאים בזמן מוקצב
- כיתה ו’ / ז’ – לערוך טקס בר / בת מצווה
.
שלב ב – הווה
.
להניח מצלמה ולצלם אותם. (אפשר בתור צ’ופר לשכפל את התמוונות כמזכרת…)
.
שלב ג – עתיד
.
מחלקים לכל חניך שאלון:
“אתה נכנס כעת למנהרת הזמן המובילה אותך כמה שנים קדימה אל העתיד , הפעל את הדימיון :כיצד אתה רואה את עצמך בעוד X שנים?!”
.
- כיצד אתה רואה את השבט?!
- כמה ילדים יהיו לך ?!
- איך יקראו לאישתך בעתיד?!
- באיזה גיל תתחתן ?1
- איך יקראו לילדים שלך ?
.
שלב ד רעיון
אפשר להכניס הכל לתוך בקבוק ולשמור. בעוד X שנים לכנס את כולם ןלפתוח…
.
רעיון לצ’ופר
מציירים פרצוף ענק ובתוכו כותבים:
“אבל אני תמיד נשאר אני …”