מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

ערב עבר הווה עתיד

ערב עבר הווה עתיד

סוג הפעולה
ערבים
מתאים לגיל
כללי
משך הפעולה
עד שעה
נושא
גיבוש ואחדות
2 מדריכים אהבו את הפעולה

מטרות הפעולה

גיבוש והווי שבטי יצירת חוויות חיוביות משותפות לחברי השבט

זהו ערב שהוא בעצם הליכה במנהרת הזמן: עבר, הווה, עתיד

.

מהלך הערב 

.

שלב א – עבר

.

תקופת הילדות

  1. תינוק – נציג מכל קבוצה צריך לנאום במשך דקה שלמה : “למה הכי טוב להיות טוב ” – וכל זה בפה עם מוצץ
  2. 2 נציגים מכל קבוצה – להאכיל אותם – אחד את השני מעדן בעיניים עצומות – להלביש להם סינרים של ילדים
  3. גן ילדים – איזו קבוצה בונה בניין הכי גדול מלגו תוך זמן מוגבל.
  4. כיתה א’ : להשמיע את השיר “שלום כיתה א'” ,ולתלות פתק עם אותה אמרה. כל קבוצה צריכה להציג את היום הראשון בכיתה א’.
  5. בהמשך לכיתה א’ – לתת להם ציור ענק לצבוע (שהמדריך מכין מראש)
  6. כיתה ב’ – לחבר  כתב חידה בסגנון ציורים (לדוג’: א’ – בלון , ב’ – עץ , ג’ – בית וכו’..)
    ולכתוב חידה בהתאם לכיתה ב’  – החניכים צריכים לפענח
  7. כיתה ג’ – לעשות הכתבה קשה , קשה – מילים מעצבנות / לוח הכפל.
  8. כיתה ד’ – מתחילים ללמוד : אנגלית אז… איזה קבוצה מצליחה לתרגם הכי הרבה מילים מאנגלית לעברית וההפך
  9. כיתה ה’- לומדים נביא אז…. תחרות : כמה שיותר שמות של נביאים בזמן מוקצב
  10. כיתה ו’ / ז’ – לערוך טקס בר / בת מצווה 

.

שלב ב – הווה

.

להניח מצלמה ולצלם אותם. (אפשר בתור צ’ופר לשכפל את התמוונות כמזכרת…)

.

שלב ג – עתיד

.

מחלקים לכל חניך שאלון:
“אתה נכנס כעת למנהרת הזמן המובילה אותך כמה שנים קדימה אל העתיד , הפעל את הדימיון :כיצד אתה רואה את עצמך בעוד X שנים?!”
.

  • כיצד אתה רואה את השבט?!
  • כמה ילדים יהיו לך ?!
  • איך יקראו לאישתך בעתיד?!
  • באיזה גיל תתחתן ?1
  • איך יקראו לילדים שלך ?

.

שלב ד רעיון 

אפשר להכניס הכל לתוך בקבוק ולשמור. בעוד X שנים לכנס את כולם ןלפתוח…

.

רעיון לצ’ופר

מציירים פרצוף ענק ובתוכו כותבים:
“אבל אני תמיד נשאר אני …”

דעתך חשובה לנו