מטרות הפעולה
גיבוש והווי שבטי יצירת חוויות חיוביות משותפות לחברי השבט
מה צריך להכין?
- שירון או מקרן עם שקופיות של שירי ילדים כמו : השפן הקטן” , “עודה עודה ” וכו..
- שקית יום הולדת עם ממתקים, בלון, הגרלה וכו…
- 2 חיתולים וסיכות ביטחון
- לחם פרוס, ממרח שוקולד, כוסות וקשים פטל
- שני גביעי דני וכפיות
- 2 בקבוקי תינוק מלאים במיץ
.
- הכן הזמנות כתובות באותיות דפוס עם ניקוד, ותן לחניכים שבוע לפני הפעולה בהזדמנות בקש מהם לבוא לפעולה לבושים כתינוקות (מוצץ, סינר, בקבוק, תי’ אוכל וכו’…) כיד הדימיון הטובה עליהם
- עבור בבתי החניכים במשך השבוע ואסוף בלא ידיעתם תמונות שלהם כתינוקות.
(אפשר גם לבקש מהחניכים להביא ולא להראות לאף אחד אבל זה פחות נחמד ) מספר את התמונות ורשום לעצמך איזה מספר שייך לאיזה חניך.
- אתה! התלבש לפעולה כמו גננת.
- סדר את החדר כמו גן ילדים: צעצועים, קוביות, תמונות של ילדים וכו’..
.
מהלך הערב
.
שלב א
הכנס את החניכים אל החדר בזוגות והושב אותם.
התחל בשירי ילדים שהכנת, אפשר לשלב ריקודים כמו “יש לנו תיש”…
.
שלב ב – משחקי ילדות
- בחר ארבעה ילדים. שניים מהם ישבו על כסא וילבשו סינר, השניים האחרים יעמדו על ידם בעיניים מכוסות ובידיהם דני וכפית. על האמהות (העומדים) להאכיל את התינוקות (היושבים).
- בחר שישה ילדים וחלק אותם שתי קבוצות של שלושה חניכים.
בצד אחד של החדר הושב ילד מכל קבוצה עם חיתול וסיכת ביטחון. ובצד השני הושב ילד מכל קבוצה עם בקבוק מיץ.
הילד השלישי בכל קבוצה הוא התינוק, כשאתה מסמן להתחיל זוחלים הילדים אל הילד עם החיתול, זה צריך לחתל אותו ולחזק בסיכת ביטחון, אח”כ זוחל הילד אל הילד עם הבקבוק וזה משקה אותו עד לסיום המיץ.
- חלק את החניכים לשלו קבוצות, לכל קבוצה תן משימה כגון: לשיר שיר ילדים, לדקלם משהו, לרקוד או להציג הצגת תינוקות .
- אפשר לשחק כל אחד ממשחקי הילדים שאתם זוכרים
- הפסקת עשר – חלק לכל חניך פרוסת לחם עם שוקולד ופטל עם קש.
- מי אני ? הראה לחניכים תמונות שלהם כשהיו קטנים הקבוצה תצטרך לנחש מי הוא מי.
.
סיכום
חלק לכל חניך שקית יום הולדת ושלח אותם הביתה.
.
הערה
בסיום כל משחק יש לחלק סוכריות למנצחים.