מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

ערב הפוך

ערב הפוך

סוג הפעולה
ערבים
מתאים לגיל
כללי
משך הפעולה
עד שעה
נושא
גיבוש ואחדות
3 מדריכים אהבו את הפעולה

מטרות הפעולה

גיבוש והווי שבטי יצירת חוויות חיוביות משותפות לחברי השבט

מה צריך להכין ?

בריסטולים, גביעי שתייה , איפור, מראה , כדור-רגל.

1. הכן שלט לדלת כמו בדוגמה:

ערב הפוך

.

2. הכן פלקטים לכל המשחקים שתרצה לערוך ואשר יש להם פלקטים

3.הפוך את הכיסאות על גבם כך שהחניכים ישבו על המשענת וישענו על המושב

4. הביאו (אם תוכלו) כוסות דמויי גביעים , העמד אותן הפוך ומזוג מיץ לתחתית

.

מהלך הערב

.

שלב א'

אפרו אני פני החניכים בצורה הפוכה, כלומר ציירו על המצח פה, בחלקו העליון של האף צייר נחיריים ובשני צידי הפה עיניים

.

שלב ב'

הושיבו את החניכים על הכיסאות ההפוכים והקריאו להם את הקטע הבא:

.

משוגעים חיים נעשה העיקר אבל בלגן קצת אולי נחמדים משחקים הרה יהיו מכרגיל הפוך יהיה נעשה שאנחנו דבר כל כלומר הפוך ערב עורכים אנחנו היום לכולם טוב ערב.

.

פירוש הקטע אם קוראים אותו נכון (כלומר מהסוף להתחלה ):

ערב טוב לכולם היום אנחנו עורכים ערב הפוך כלומר כל דבר שאנחנו נעשה יהיה הפוך מכרגיל, יהיו הרבה משחקים נחמדים, אולי קצת בלגן, אבל העיקר נעשה חיים משוגעים.

.

שלב ג'

התחל במשחקים (אין חובה לשחק בכל המשחקים וגם לא לפי הסדר, העיקר לשמור על מצב רוח טוב ).

הנקודות יהיו בסדר הפוך – לכל אחד 30 נקודות ומורידים בכל פעם שמישהו זוכה
מי שיש לו הכי פחות נקודות בסוף המשחק הוא הזוכה.

.

  • מי אני מה שמי ? 
    כיתובו את שמות החניכים מהסוף להתחלה: רבקה כהן = נהך הקבר
    תנו לחניכים לנחש של מי השם, המנחש מפסיד נקודה.
    .
  • כיתובו על פלקט את הקטע הבא:
    "נושארה רומגיש חנעפל תא בתכה ךופהה הזה אלל תואיגש, שיגיו ותוא נגראמל ברעה, אוה הז חצניש ליגרתב תוריהמה הזה.
    הדות!"
    .
    סדר המילים בקטע הוא נכון אך האותיות בכל מילה כתובות מהסוף להתחלה, פרוש הקטע הוא :
    "הראשון שיגמור לפענח את הכתב ההפוך הזה ללא שגיאות, ויגיש אותו למארגן הערב, הוא זה שינצח התרגיל המהירות הזה.
    תודה !"
    .
    תנו לחניכים דפים ומכשירי כתיבה ובקשו מהם לכתוב את הטקסט בצורה הנכונה, וחסר מן החניכים נקודות בהתאם.
    .
  • הכן בריסטול שעליו כתוב:
    .
    הפכו במהירות את הכתוב על גבי בריסטול זה לכתב מראה, הראשון שיסיים ללא שגיאות ינצח בתרגיל זה.
    תודה !
    .
    הפתרון צריך להיות כזה:
    כתב מראה.
    כלומר אם מעמידים מראה מול הכתב אפשר לקרוא אותו נכון.
    שוב , חסר נקודות בהתאם.
    .
  • לקרוא הפוך
    תלו על הקיר פלקט עם מילים של סיפור קצר , הפוך . תנו לכל חניך לקרוא שורה ולהעביר מהר לחברו, וכך עד שייגמר הקטע
    .
  • סיפורי ילדים
    הכן כרטיסים עם שמות של סיפורי ילדים עבור כל חניך סיפור ובקש מכל חניך לכתוב תמצית של הסיפור וקרוא את התמצות מהסוף להתחלה אבל בצורה יפה של הקראת סיפור, הורגד נקודות על קריאה יפה וסלי עצירות וחריקות.
    .
    רשימה חלקית של סיפורי ילדים :
    שלגיה, סינדרלה, כיפה אדומה, עמי ותמי, זהבה ושלושת הדובים, הנסיכה והצפרדע, פינוקיו, היפייפיה הנרדמת, בגדי המלך החדשים, שמלת השבת של חנה'לה, הלב, החתול במגפיים, החרגול והנמלה, שלוש המשאלות, הנסיכה והעדשה וכו'…
    .
  • כן לא – שחור לבן
    שאל את החניכם כל מיני שאלות שעליהם לענות עליהן תשובות מהירות בלי להשתמש במילים כן , לא, שחור או לבן. מי שמתבלבל הוסף לו נקודה, לאחרון שנשאר ולא התבלבל הורד שתי נקודות.
    .
  • תנועת מחאה
    שאל את החניכים שאלות של כן ולא, אם החניך עונה כן הוא צריך להניד בראשו "לא"
    חלוקת הנקודות כמו במשחק הקודם.
    .
  • איברים מבולבלים
    במשחק הזה אף= אוזן והפןך, עין=פה והפוך, מצח=סנטרוהפוך, בכל פעם שאתה פונה אל חניך ואומר לו אף הוא צריך להצביע על האף ולהגיד אוזן וכו'…
    הניקוד עמו במשחקים הקודמים.
    .
  • כדורגל הפוך
    בועטים בכדור רק עם העקב וכל השחקנים הולכים אחורה
    .
  • הליכה אחורה
    העמד את כולם עם הפנים לקיר אחד ולשריקתך על כולם ללכת במהירות לעבר הקיר השני, הראשון שמגיע הורד לו נקודות.
    .

סיכום

הלבישו לכל החניכים הפוך את המעילים ושלחו אותם לבתיהם.
.
ניתן לתת להם את הקטע הבא :

אתמול כשהלכתי ברחוב קצת מותש,

פגשתי ברנש מאוד מטושטש:

איש שפוסע זקוף כמו ברוש,

חובש לו מן נעל בלויה על הראש

<נדמה לי, גולגולת קצת מרובעת>

ועל כל רגל נועל הוא מגבעת
.
הניף נעלו לקראתי וחייך

הוא היה מנומס, הברנש ועוד איך

ואמר : "הוד מלכות"

<כנראה זה אני>

"מקווה שיהיה לך יום ריחני,

וירשה לי כבודו עם כל הכבוד

להגיש את חוטמו ורד ורוד"

ושלח את ידו אל כיסו ושלף

לחמנייה טרייה – והגיש לי לאף
.
נרתעתי מעט ואמרתי לזר:

"אכן, זהו פרח עם ריח מוזר",

ואז הוא התחיל לזמר בקול אלט 

כשהוא מתיישב לו על כביש האספלט

שיר שנמשך ונמשך עד אין גמר, בחיים לא שמעתי כזהו מן זמר
.
"סליחה", כך אמרתי, "שאלה לי אליך":

למה אתה נועל מגבעת לרגליך ?"

"מגבעות.. לרגלי.. אתה בטח הוזה,

עוד איש לא שמע על סדור שכזה",

אמר לי באיש הזקוף כמו ברוש

וחזר אל ביתו מדדה על הראש

דעתך חשובה לנו