איתור סניפים וכפרי בוגרים
לשקיעה יש יופי מפעים, הקשת בענן היא מדהימה ביופייה ובשביל לראות זריחה אנשים משכימים קום ומטפסים על הרים.. ממה נובעת הפליאה שלנו על תופעות הטבע האלו?
כשמביטים בשקיעה, בזריחה או בקשת בענן רואים המון צבעים יחד שהעובדה שכל אחד יודע את מקומו מעניקה להם את היופי המדהים הזה,
האם גם בחבורה שלנו אפשר ליצור יופי כזה?
ציוד דרוש: מדבקות לבנות, עדשי שוקולד, פלקט עם משמעות הצבעים, איורי חניכים, הכנת משחק לוח פיצוחים, כרטיסים בצבעים שונים, הכנת שאלות על החניכים, סוכריות טופי, דפים ועטים.
…….
שאלו את החניכים: מה הופך את התמונה לכל כך יפה?
הסבירו לחניכים שכאשר יש ריבוי דברים יפים היופי שבזה הוא לדעת מה המקום של כל אחד, איפה כל דבר נמצא.
……..
סיכום ביניים: כדי שהקבוצה תוכל להוציא את הכוחות שלה לפועל צריך לדעת שכל ‘צבע’ הוא נצרך ואם צבע אחד יהיה חסר זה יהיה ניכר, והיופי הוא לדעת לסדר את הצבעים בצורה הטובה ביותר.
………
בקשו מהחניכים להסביר למה בחרו לצבוע כך את דמותם?
האם יש צבעים שמשלימים יחד תכונות מסויימות שבשבט צריך?
שחקו את המשחק כאשר כל השבט מהווים קבוצה אחת, המדריך כל פעם שואל שאלה ועל החניכים לענות את התשובה, כאשר חניך עונה נכון על שאלה המדריך מניח על לוח המשחק את הכרטיס בצבע של החניך, המטרה היא למלא את הלוח יחד (למדריך- תן מקום לכל החניכים לענות תשובות, לא רק למי שקופץ ראשון וצועק, וכן אם יש שאלה שהחניכים לא יודעים את התשובה שלה בקש מהחניך שהשאלה נשאלה עליו לענות וסמן את הלוח בצבע שלו)
בשבטים גדולים ניתן לשחק עם שני לוחות פיצוחים כתחרות בין 2 קבוצות מי מצליח למלא את הלוח ראשון.
בסיום המשחק חלקו לכל השבט פרס (סוכריות טופי) על הניצחון במשחק והסבו את תשומת ליבם שרק בשילוב כוחות של כולם השבט הגיע לניצחון ועל הדרך גם הכרנו לעומק את חברי השבט.
…..
סיכום ביניים: בכך שכל אחד הוא צבע מיוחד החיבור בין כל הצבעים יוצר שילוב מיוחד שמעניק לשבט יכולות שלבד לא היינו מגיעים אליהן וכן כדאי לנו להכיר את חברי השבט שלנו לעומק כדי שנוכל לדעת מה הכוחות שלהם ואיך אפשר לשלב בין הכישורים של כל חברי השבט יחד.
……
……..
סיכום: להיות חלק מקבוצה לא אומר שצריך לטשטש את הזהות שלי כדי להיות חלק מהכלל, אלא להפך, יש צורך להבליט את הייחודית שבי כדי לתרום לקבוצה את הגוון הייחודי שלי שיחד עם הגוונים האחרים בשבט הופך את השבט למיוחד כל כך.
……..
צ’ופר: “האדם הוא כמו צבעי הקשת,
הבט בקשת וראה כמה צבעים מרכיבים אותה,
הבט כמה היא יפה.
כל צבע בקשת היא תכונה של אדם טוב ויפה אחר”
……
……..
אדום
הצבע בעל הספקטרום הגדול ביותר. צבע טעון ודו משמעי. הוא מסמל יצירתיות ויצריות. צבע מאד מיני, ועם זאת צבע שנוטע אותנו בקרקע. בגוונים הבוהקים שלו מסמל מלחמה, ואילו כשהוא נוטה לארגמן – גבורה ומלכות.
אנשים שאוהבים אדום בדרך כלל נוטים לדרמות, יהיו במרכז החבורה. אנשים שאוהבים אדום-כתום מתאפיינים בחום ונדיבות.
….
כחול
משדר רוגע ואצילות, מתקשר לשמיים ולאינסוף. עם זאת, זה צבע קר ששומר על ריחוק.
אנשים שאוהבים כחול בריאים בנפשם ובגופם, אוהבים לעסוק בספורט, נהנים להשיג דברים, גם אם זה דורש השקעת מאמץ מרובה. אוהבי תכלת מתאפיינים במחשבה בהירה, ערנות הנפש ופיקחות השכל, ויכולת הבנה של העולם.
…….
צהוב
משדר חום ואור. צבע נדיב שמקרין אופטימיות. צבע של תקווה וחשיבה חיובית.
אנשים שאוהבים צהוב הם מלאי תקווה. חותרים באופן תמידי לעתיד טוב. יכולים להיות אמנים – מוזיקאים, סופרים, נגנים או סתם אנשים שנהנים ממלאכת יד.
…….
ירוק
צבע שמביע טריות, ראשוניות ומרחב, אינטלקטואליות, תקווה ונעורים. צבעו הטבע עצמו. ירוק בהיר מסמל הצלחה והרמוניה, וירוק בקבוק מסמל כושר הסתגלות וקישור לתחומים עיוניים כמו פילוסופיה.
אנשים שאוהבים ירוק הם אנשים פילוסופיים, אוהבים להיות לבד ולא זקוקים לקשרים רבים – מספר מצומצם של חברים מספיק להם כדי להיות מאושרים.
……….
סגול
שילוב של כחול ואדום. מהאדום הוא לוקח את הלהיטות ומהכחול את הקרירות. מנסה לאחד את הכיבוש של האדום ואת כניעות של הכחול. צבע אלגנטי ומתוחכם.
לפעמים כשאנשים בוחרים בסגול זה יכול להעיד על חוסר בגרות, לפעמים על ההפך מזה. צריך לבדוק את הנסיבות.
……….
כתום
שילוב גוונים של שני צבעים חמים – צהוב ואדום, לכן מדובר בצבע מאד מוחצן. מצד אחד הוא מסמל אש וסכנה, ומהצד השני בריאות ונעורים. הכתום מזכיר את הזהב, ולכן הוא גם סמל לעושר.
אנשים שאוהבים כתום הם אנשים אנרגטיים, שמחים, אדיבים, אצילים וגאים. זהו צבע של הצלחה.
……….
ורוד
שילוב של אדום ולבן. צבע של הלב החיצוני. אופטימי, ילדותי.
בדרך כלל מדובר באנשים שאוהבים כל מה שקשור לעולם הגשמי, כמו אוכל ומוזיקה. הם נהנים לאסוף חפצים בעלי ערך כספי או סנטימנטלי.
…….
כותבים על כל משושה מספר שמייצג את מספר השאלה, בכל תור החניכים בוחרים משושה והמדריך שואל את השאלה המתאימה לו לפי מספר המשושה, תשובה נכונה של חניך מזכה אותו בכרטיס בצבע שלו המונח על לוח המשחק.
…….
כמובן שניתן וראוי להוסיף שאלות או לחשוב על שאלות אחרות, חשוב מאוד לוודא שיש על כל חניך לפחות שאלה אחת)
כדי לדעת את התשובות לשאלות על המדריך לערוך בירור אצל כל חניך וחניך, מעבר לזה שזה חשוב לפעולה, ידיעת ה’פרטים הקטנים’ בחיי החניך מוסיף המון בקשר עם החניך!!
לאיזה חניך/ה יש אח בשם ___?
מה המאכל האהוב על ____?
איפה גרים סבא וסבתא של _____?
איך קוראים לאמא של _______?
לאיזה חניך/ה יש אח בצבא?
לאיזה חניך/ה יש אבא שעובד ב______?
מה השם השני של _______?
כמה אחים יש ל______?
מה התחביב של ___________?
מה פירוש שם המשפחה של _________?
למה ההורים של_____ קראו לו/ה ככה?
לאיזה חניך/ה יש סבתא שגרה ב_______?
של מי מספר הטלפון הזה ______?
איך קוראים לחיית המחמד של ________?
איזה ספר קרא/ה ______ לאחרונה?
מה _________ רוצה להיות שהוא/היא יגדל/תגדל?
למי יש אחות שהתחתנה לאחרונה?
מה השיעור האהוב על _________?
מה המשחק האהוב על __________?
מי יודע את כל השירים של סטטיק ובן-אל בעל פה?