מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

ערב בלונים

ערב בלונים

סוג הפעולה
ערבים
מתאים לגיל
כללי
משך הפעולה
עד שעה
נושא
גיבוש ואחדות
8 מדריכים אהבו את הפעולה

תקציר הפעולה

בפעולה נשתמש במשחקים ומשימות הקשורות לבלונים

מטרות הפעולה

גיבוש והווי שבטי יצירת חוויות חיוביות משותפות לחברי השבט

מה צריך להכין ? 

1. המון בלונים, גם למשחק וגם לפרסי תנחומים

2. פרסים למנצחים

3. מוזיקה קצבית

4. הכן  הרבה בלונים שעליהם רשום : “ערב בלונים בתאריך___________ במקום____ וחלק לחניכים בפעולה קודמת או בבית ספר ביום הפעולה. הבלון מהווה כרטיס כניסה לערב.

5. קשטו את החדר בצורה ססגונית : שרשראות נייר צבעוניות, תמוונת פרחוניות והמון המון בלונים בצבעים וגדלים שונים מפוזרים בכל האולם

.

מהלך הערב 

.

  • שלב א – תחרות  בין 2-3 חניכים. לכל אחד מהם בלון בין הרגליים. המשימה לפוצץ את הבלון ללא עזרת ידיים כמה שיותר מהר. המנצח – פרס, המפסידים – בלון לניחומים.
    .
  • שלב ב – תחרות בין 2-3 זוגות, ברקע מוזיקה קצבית לריקודים. לכל זוג בלון. בני הזוג עומדים האחד מול השני ושמים את הבלון בין מצחיהם. עליהם לרקוד לקצב המוזיקה מבלי שהבלון ייפול. מנצח הזוג שנשאר אחרון מבלי שהבלון ייפול, כל זוג שנופל לו הבלון יוצא מן המשחק.
    .
    רצוי לבחור בני זוג שההבדלים ביניהם קיצוניים: אחד נמוך והשני גבוה.
    .
  • שלב ג – תחרות בין 2-3 חנייכם. לכל חניך קשור מאחור בלון.
    המטרה – לפוצץ את הבלון ללא עזרצ ידיים.
    .
  • שלב ד – תחרות בין קבוצות- הקבוצה תחולק לשניים או יותר תלוי במספר החניכים. הקבוצה יושבת על כיסאות בשורה, הכיסאות צמודים זה לזה. עליהם להעביר בלון בעזרת הרגליים בלבד מההתחלה עד לסוף כשהבלון חייב לעבור דרך כל חברי הקבוצה.
    .
  • שלב ה – תחרות בין 2-3 חניכים. החניכים ישימו בלונים מתחת לבית השחי. 
    מנצח- מפוצץ ראשון ללא עזרת חלק אחר בגוף מלבד הידיים.
    .
  • שלב ו – תחרות ריצה עם בלונים: 3-4 נציגים יעמדו במקום בו מסומן קו ישר. בין רגליהם יושם בלון. עליהם לרוץ עד לנקודת סיום שתציינו.
    נפל הבלון- חוזר לקו הזינוק.
    מנצח- הראשון שמגיע לנקודת הסיום.
    .
  •  שלב ז – כמו המשימה הקודמת, אבל במקום לרוץ צריך לקפוץ.
    .
  • שלב ח – החניכים ייצמדו במעגל כשבאמצע חניך, לחניכים בלון מלא מים. החניכים ימסרו ביניהם את הבלון כשמטרתם למסור 21 פעמים מבלי שהבלון ייפול ארצה ובפרט שהעומד באמצע לא יגיע אל הבלון. אם הצליח העומד באמצע לתפוס את הבלון – המוסר נכנס למעגל במקומו, נפל הבלון מבלי שהצליח העומד באמצע לתפוס אותו מתחילים לספור מחדש.
    (כדי להוסיף שעשוע כדאי שבאיזשהו שלב יתפוצץ הבלון, היזהרו שלא יתפוצץ על חניך רגיש במידה גבוהה- כדאי לתת לו בחירה מראש אם להשתתף במשחק או לא )
    .
  • שלב ט – כמו המשימה הקודמת, אבל הבלון ללא מים. הפעם הקושי שונה כי הכדור עף לכיוונים לא תמיד רצויים בגלל קלילותו.
    .
  • שלב י – זריקת “כדור ברזל”: 4 נציגים יזרקו בלון =”כדור ברזל” לרוחק.
    המנצח- זה שבלונו הגיע למרחק הגדול ביותר.
    יש להשתמש ב 4 צבעים שונים של בלונים כדי לזהותם אחר-כך.
    .
  • שלב יא – תחרות ניפוח בלונים – הבלון הכי מנופח מנצח. התכוננו לפיצוץ רב של בלונים (הזהירו חניכים רגישים )
    .
  • שלב יב – משחק כתיבה – המרבה לכתוב מילים המורכבות מהאותיות ב’ ל’ ו’ נ’ מנצח.
    לדוגמה: לב, בו , בן , לו , לוב, בול…
    .
  • שלב יג – שני חניכים לכל אחד מהם קשור בלון ברגלו הימנית.
    המטרה כפולה לפוצץ את הבלון של החבר ולדאוג שהבלון שלי יישאר ולא יתפוצץ.
    .
  • שלב יד – מרוץ שליחי בלונים – כל קבוצה עומדת בטור. בכל פעם לפי הסדר רץ נציג אחד מן הקבוצה מביא את הבלון ממקום בו הוא מונח ומביא אותו לבא בתור, הבא אחריו מחזיר את הבלון למקומו בתחילה חוזר לטור והשלישי יוצא לדרך וכך הלאה עד העומד האחרון בטור. יש לדאוג שכל אחד עצא בזמן ממקומו ולא ירמה.
    .

סיכום 

אפשר לחלק לכל חניך בלון שעליו רשום: ערב בלונים והתאריך ולקבוע למשל שחניך שיצליח לשמור את הבלון דאגו לקשור עם עצמו כך שהחניכים לא יוכלו להוציא ממנו את האוויר ולשמור על הבלון עד הפעולה הבאה.

דעתך חשובה לנו