מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

כמה טוב שאתה אתי

כמה טוב שאתה אתי

חשיבות כל פרט בתוך הכלל

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
יובל
משך הפעולה
עד שעה
נושא
עם ישראל
  • מתאים ליום חול
  • מתאים לשבת
מדריך 1 אהב את הפעולה

תקציר הפעולה

עם ישראל מורכב מהרבה אנשים שכל אחד הוא עולם ומלואו, ומכל אדם יש מה ללמוד. ויחד – רק יחד – אפשר להרכיב את עם ישראל, מקום לגילוי השכינה.

מטרות הפעולה

  • החניכים יבינו שיש מה ללמוד מכל אחד
  • החניכים ירגישו שצריך את כולם כדי ליצור את עם ישראל
  • החניכים יחושו את הכוח שיש לחיבור כל העם יחד

מהלך הפעולה:

ציוד נדרש: כרטיסיות מחמאות, טופי, תצרף (פאזל) חתוך, אותיות חתוכות, תלבושות להצגה, כדורי שוקולד.

  • הזולת הוא יופי טופי!

החניכים יחמיאו זה לזה וכך יבינו שבכל אדם יש משהו טוב ואפשר ללמוד ממנו.

כל חניך יקבל טופי  או כל דבר אחר ויצטרך לתת אותו לחניך אחר או חניכה אחרת בצירוף מחמאה (נספח 1).

בשביל חניכים שאינם יכולים להתבטא פיזית הכינו מראש שלט קטן עם הכיתוב ‘אתה חבר טוב’, ‘כיף לי להיות אתך’, ‘אתה תמיד עוזר’ וכו’, כדי שהחניכים יוכלו להעביר לחניכים האחרים.

  • אנחנו הכי טובים כשאנחנו יחד

רק יחד אנחנו מצליחים ליצור משהו גדול וטוב.

פזרו על הרצפה חתיכות של תצרף (נספח 2). הניחו חתיכה אחת על הרצפה ושאלו את החניכים מה הם חושבים שזה. מחתיכה אחת לא מצליחים לזהות את התמונה. חלקו לכל חניך חתיכה מהתצרף ותנו להם להרכיב יחד. גלו את התמונה הגדולה – ספר תורה.

עוד אפשרות – אותיות (נספח 3) – תנו לכל חניך אות אחת. מהאות ו”ו בלבד אי-אפשר לדעת מהי המילה, ורק כשכל האותיות יחד אפשר לקרוא משהו שיש לו משמעות.

עבדו את השלב האחרון עם החניכים: בכל אחד מאתנו יש חלק מהתורה, אות מהתורה, ורק כשכולנו יחד אפשר לגלות אותה במלואה.

הצגה – כוחנו ביחד – נספח 4

לאחר תום ההצגה ספרו לחניכים שככה זה גם בעם ישראל, כל אחד טוב במשהו אחר, ורק כשכולנו יחד אנחנו יכולים להיות עם טוב וחזק.

  • החיבור הוא מתוק

דרך הפעלה מעשית וכיפית תשאירו לחניכים טעם מתוק מהחיבור בין כולם.

תנו לאחד החניכים לטעום מצרכים המשמשים להכנת כדורי שוקולד (מתכון בנספח 5): קצת קקאו – זה לא טעים. וגם שמן בלי כלום זה לא טעים, אבל כשמערבבים את כל המצרכים יחד יוצא משהו טעים שכיף לאכול:)

אם הפעולה בשבת הכינו את כדורי השוקולד בבית מראש – כיוון שאי-אפשר להכין את כדורי השוקולד בשבת, ותנו להם לאכול. אם הפעולה ביום חול אפשר להכין כדורי שוקולד יחד.

סיכום

בהתחלה החמאתם זה לזה וראיתם שבכל אחד יש משהו טוב ואנחנו צריכים אותו. שבט יובל לא היה שבט יובל אם לא היה פה _______ (אחד מהחניכים) או אם ________ (חניך אחר) לא היה פה אתנו. גם בעם ישראל, זה ככה – רק כשכולנו ביחד זה עם ישראל!

הצעה לצ’ופר: אוכלים את כדורי השוקולד.

 


 

נספחים

נספח 1

כרטיסיות מחמאות:

כרטיסיות

נספח 2

נספח

נספח 3

ואהבת לרעך כמוך

נספח 4

אחד המדריכים יספר לחניכים שהוא רוצה להגיע לארמון שנמצא בצד השני של העיר, וכל אחד מהחניכים יעזור לו בדרך.

הדמויות:
בעלי סירה (דג פלסטיק)

לוחם (חרב)

חבר טוב

מדריך טיולים (כובע, מקל הליכה)

המדריך: “יש לי חלום, רציתי להגיע לארמון, אבל הארמון נמצא ממש רחוק ויש המון מכשולים בדרך. אני גם קצת מפחד ללכת לבד, אולי אמצא מישהו שיהיה חבר טוב שלי ויבוא יחד אתי?”
מזמינים את אחד החניכים שיהיה חבר טוב.

המדריך ממשיך: “איזה כיף שבאת אתי, עכשיו יש לי אומץ להמשיך ללכת. אוי, תראו מה יש פה, יש פה יער גדול, אני לא יודע איך ללכת בדרך כדי שלא נלך לאיבוד, אני צריך מישהו שיהיה מדריך הטיולים שלנו”.

מזמינים את אחד החניכים שיהיה מדריך טיולים והוא מוביל אותם בבטחה ביער.

המדריך ממשיך: “תודה רבה לך, מזל שהיית פה והובלת אותנו בדרך. נמשיך ללכת לעבר הארמון, רק יחד אתכם אני מצליח להגשים את החלום שלי! אבל, אבל… מה יש פה? נראה שיש משהו מפחיד מאחורי השיח פה. זה נראה כמו דרקון, אני לא יודע להילחם בו”.

מזמינים את אחד החניכים שיילחם בדרקון.

המדריך ממשיך: “תודה רבה לך, אתה הגיבור שלי, הצלת אותנו מהדרקון ובזכותך אנחנו יכולים להמשיך בדרך להגיע לארמון”. כולם ממשיכים ללכת. “אוי, יש פה נהר גדול, מי מאתנו יודע לשחות? מה נעשה?”

מזמינים את אחד החניכים שיזמין את כולם לעלות לסירה הדמיונית שלו ולחצות את הנהר.
“וואו, תודה לכולכם, איזה ארמון יפה, איזה כיף זה להגיע לפה, עשיתי את זה רק בזכותכם! לא הייתי מצליח להיות אמיץ לבד, ולעבור דרך היער, ולהילחם בדרקון ולעבור את הנהר, כמה טוב שיש אתכם, כמה טוב שכולנו יכולים להיות יחד”.

נספח 5

2 “שרוולים” של פתי בר (מפוררים)

8 כפות קקאו

רבע כוס סוכר

רבע כוס מים

4 כפות שמן

כפית תמצית וניל

לערבב הכול יחד, לקרוץ כדורים ולקרר (או לאכול)

דעתך חשובה לנו