מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

ישב"צ חודש ארגון תש"פ- צוותי

נספחים

נספח 1 –

אנה אפנה

מילים ולחן: ארז לב ארי אני רודף אחר חוקיך מחד  מאידך תשוקתי אותי רודפת בוש ונכנע אבוא בשעריך והלילות הארוכים והבדידות והשנים והלב הזה שלא ידע מרגוע עד שישקוט הים, עד שינוסו הצללים.

לאן אלך, אנה אפנה, כשעיניך מביטות בי  איכה אברח, איך לא אפנה בין אמת לאמת, בין הלכה למעשה  בין הימים ההם לזמן הזה בין הנסתר לנגלה, בין העולם הבא לעולם הזה.

רודף אחר חוקיך, מאידך תשוקתי אותי שורפת  עזה כמוות איומה כנדגלות  הלילות הארוכים והבדידות והשנים  והלב הזה שלא ידע מרגוע  עד שישקוט הים, עד שינוסו הצללים – השיבני!

לאן אלך, אנה אפנה...

 

נספח 2

"'ויתיצבו בתחתית ההר' (שמות יט, יז) אמר רבי אבדימי בר חמא בר חסא: מלמד שכפה הקב"ה עליהם את ההר כגיגית (כדרך שכופים גיגית), ואמר להם: אם אתם מקבלים התורה – מוטב, ואם לאו – שם תהא קבורתכם. אמר רבי אחא בר יעקב: מכאן מודעא רבה לאורייתא (יש כאן הודעה גדולה כלפי התורה: יכולים ישראל להתנצל ולומר שבתחילה קבלו את התורה מאונס, ואינם חייבים לקיימה). אמר רבא אף על פי כן – הדור (חזרו) קבלוה בימי אחשורוש דכתיב (אסתר ט, כז): 'קימו וקבלו היהודים' – קיימו מה שקיבלו כבר" (שבת פח ע"א).

שאלות לדיון:

  • הסבירו את הקטע במילים שלכם.
  • האם כיום יש משמעות ל"מודעא רבה לאורייתא" שרלוונטית במתן תורה? למה?
  • מה דעתכם על המצב: למה התורה ניתנה מלכתחילה בכפייה? מה לדעתכם גרם לעם ישראל לחזור ולקבל את התורה מרצון יותר מאלף שנים אחר כך?

"וְזֶה לְשׁוֹן מִצְוָה שֶׁהוּא לְשׁוֹן הִתְחַבְּרוּת, מִלְּשׁוֹן צַוְתָא וְחִבּוּר, כִּי עַל-יְדֵי כָּל מִצְוָה וּמִצְוָה מִמִּצְוֹת הַתּוֹרָה... מְקֻשָּׁרִין בּוֹ יִתְבָּרַךְ" (ליקוטי הלכות, ר' נתן).

שאלות לדיון:

  • מה מטרת המצוות לפי ר' נתן?
  • האם אתם מרגישים קשר לקב"ה כשאתם מקיימים מצוות? מתי? מה אפשר לעשות בשביל להרגיש קשר ולא רק כדי למלא חובה?
  • איך אתם יכולים להסביר את הפער בין תפיסת "כפה עליהם הר כגיגית" – מחויבות – לבין תפיסת החיבור והצוותא שר' נתן מתאר? האם אפשר לגשר על הפער הזה? איך?

 

נספח 3 – הצעה ללימוד

"עלי שור", הרב שלמה וולבה:

תכלית תורה – לדעת מעשי ה' ודרכיו, ולא בידיעה אלא בלב, כי לא הידיעה עיקר אלא ההויה. מה שנקלט בלב נהפך לעצמותו של האדם שהוא חי בו. בלי מעשי המצוות אי אפשר להגיע לדבקות זאת, כי כידוע "אחרי המעשים יימשכו הלבבות" (ספר החינוך מצווה טז).

 

שאלות לדיון:

  • מהי מטרת המצוות לדברי הרב שלמה וולבה?
  • האם אתם מרגישים את הקשר עם ה' כשאתם מקיימים מצוות? מה אפשר לעשות בשביל להרגיש את הקשר בעת עשיית מצווה?

 

דברים יא, יג–כא – פרשת "והיה אם שמוע" – חיוב במצוות

"וְהָיָה אִם שָׁמֹעַ תִּשְׁמְעוּ אֶל מִצְו‍ֹתַי אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם הַיּוֹם לְאַהֲבָה אֶת ה' אֱלֹקיכֶם וּלְעָבְדוֹ בְּכָל לְבַבְכֶם וּבְכָל נַפְשְׁכֶם: וְנָתַתִּי מְטַר אַרְצְכֶם בְּעִתּוֹ יוֹרֶה וּמַלְקוֹשׁ וְאָסַפְתָּ דְגָנֶךָ וְתִירֹשְׁךָ וְיִצְהָרֶךָ: וְנָתַתִּי עֵשֶׂב בְּשָׂדְךָ לִבְהֶמְתֶּךָ וְאָכַלְתָּ וְשָׂבָעְתָּ: הִשָּׁמְרוּ לָכֶם פֶּן יִפְתֶּה לְבַבְכֶם וְסַרְתֶּם וַעֲבַדְתֶּם אֱלֹהִים אֲחֵרִים וְהִשְׁתַּחֲוִיתֶם לָהֶם: וְחָרָה אַף ה' בָּכֶם וְעָצַר אֶת הַשָּׁמַיִם וְלֹא יִהְיֶה מָטָר וְהָאֲדָמָה לֹא תִתֵּן אֶת יְבוּלָהּ וַאֲבַדְתֶּם מְהֵרָה מֵעַל הָאָרֶץ הַטֹּבָה אֲשֶׁר ה' נֹתֵן לָכֶם: וְשַׂמְתֶּם אֶת דְּבָרַי אֵלֶּה עַל לְבַבְכֶם וְעַל נַפְשְׁכֶם וּקְשַׁרְתֶּם אֹתָם לְאוֹת עַל יֶדְכֶם וְהָיוּ לְטוֹטָפֹת בֵּין עֵינֵיכֶם: וְלִמַּדְתֶּם אֹתָם אֶת בְּנֵיכֶם לְדַבֵּר בָּם בְּשִׁבְתְּךָ בְּבֵיתֶךָ וּבְלֶכְתְּךָ בַדֶּרֶךְ וּבְשָׁכְבְּךָ וּבְקוּמֶךָ: וּכְתַבְתָּם עַל מְזוּזוֹת בֵּיתֶךָ וּבִשְׁעָרֶיךָ: לְמַעַן יִרְבּוּ יְמֵיכֶם וִימֵי בְנֵיכֶם עַל הָאֲדָמָה אֲשֶׁר נִשְׁבַּע ה' לַאֲבֹתֵיכֶם לָתֵת לָהֶם כִּימֵי הַשָּׁמַיִם עַל הָאָרֶץ".

 

שאלות לדיון:

  • הסבירו בלשונכם את פרשת "והיה אם שמוע".
  • מה הפער שיכול להיווצר בין הציווי שקוראים בפרשיות שמע לבין דבריו של הרב שלמה וולבה על מטרת המצוות? האם אפשר לגשר על הפער הזה?

 

 

 

נספח 4 – הצעה לנקודות טכניות-ארגוניות

נקודות טכניות:

אחריות ורצינות במהלך החודש

הקפדה על זמנים

שמירה על ציוד

ניקיון

תקציב ואיסוף כספים

הזמנת חולצות תנועה דרך המחוז

טיפים לעבודה נכונה בחודש (אישית וצוותית)

דגשים שונים לפי הצוות (קירות, הופעות, בטיחות, יישומי נושא)

 

תחומי אחריות:

 

  • קישוט סניף לשבת פתיחת חוד"א
  • תפילות שבת פתיחת חוד"א (כולל חזנים וקוראים בתורה)
  • ארוחת סגל בשבת פתיחת חוד"א
  • פעילות מיוחדת (קידוש, פעולה סניפית, מפקד אש) בשבת פתיחת חוד"א
  • הזמנת ציוד, ניהול הציוד במהלך החודש
  • ריכוז לוח פעילות במהלך החודש – בסניף, במתנ"ס, במגרש
  • שיר סניפי
  • סיוד סניף
  • ניקיון סניף – במהלך החודש, לפני כל שבת
  • בטיחות בסניף
  • איסוף מיסים מהחניכים
  • הזמנת חולצות
  • גיוס חניכים ואווירה בבתי ספר
  • יישומי נושא
  • התנדבות צוותית – צוות נחשון
  • צילום ותיעוד במהלך החודש
  • הזמנות לשבת ארגון
  • עלון לשבת ארגון
  • חג הסיגד
  • הכנת מצגת לסיכום החודש
  • ניהול החזרות הגנרליות
  • סדרנות בזמן ההופעות
  • מנחים להופעות
  • הופעה, ריקוד, סרטון צוותים בהופעות
  • ניקיון האולם אחרי ההופעות
  • קישוט הסניף לשבת ארגון
  • ארוחות בשבת ארגון
  • צ'ופר סניפי לשבת ארגון
  • תפילות שבת ארגון (כולל חזנים וקוראים)
  • תהלוכה במוצאי שבת – סדרנות, אביזרים
  • סדרנות בדגלנות, ניהול האירוע
  • כתובות אש
  • השבעה

 

 

נספח 5 – טבלת עזר להכנת ישב"ץ חודש ארגון

תחום דרך העברה כמה זמן זה יימשך? מה צריך?