איתור סניפים וכפרי בוגרים
בפעולה זו נרצה להעמיק עוד יותר את הקשר של החניכים לעם ישראל, גם על ידי חיבור שבט יובל לשבט נוסף מהסניף, כדי להמחיש שאנו לא יוצאים לעשייה רק כשבט יובל אלא כתנועת בני עקיבא, וגם באמצעות נתינה לעם ישראל על ידי יציאה להתנדבות.
מדריכים יקרים ! יש חשיבות רבה לפעולה הנעשית בשילוב שני שבטים. קודם כול, ההרגשה של החניכים שמשהו מיוחד קורה פה, ונוסף עליה התוצאה יכולה להיות משמעותית ועצמתית הרבה יותר. מעבר לכך פעולה זו עוסקת בחיבור בין עם ישראל, באחדות, ולכן מיוחד מאוד דווקא בפעולה זו לאחד ולחבר שני שבטים למעשה מיוחד ועצמתי יחד. האיחוד יתרום להבנת העניין ויביא תוצאה מהנה וטובה אף יותר מפעולה כשבט אחד
.
ציוד נדרש: גיליון בריסטול גדול וטוש, שני נרות ומצית לניסוי האור, חבילות נרות, שקיות, חוטים וברכת נרות מודפסת (בכמות גדולה – לחלוקה).
.
שבו עם חניכי עוד שבט והסבירו לחניכים, שוודאי יהיו מופתעים מהעניין, מדוע נמצאים כאן עוד חניכים ומדריכים משבט אחר.
.
הסבירו להם שאנו רוצים יחד לתת מעצמנו לעם ישראל, להפיץ את האור של התנועה שלנו, בני עקיבא.
.
הוציאו גיליון בריסטול שהכנתם מראש ושאלו את החניכים משני השבטים אילו חפצים מפיצי אור הם מכירים (מנורה, שמש, נרות, פנס, כוכבים, ירח וכו’).
.
כתבו את התשובות בתוך שמש אסוציאציות שבמרכזה המילה ‘אור’.
.
.
שלפו שני נרות והדליקו אחד מהם במרכז החדר (בזהירות רבה!).
.
הראו לחניכים מה קורה כאשר מקרבים לנר הדולק עוד נר.
.
החניכים יראו כי ברגע הדלקת הנר הנוסף שלהבת הנר הראשון גדלה ומתעצמת, ולאחר מכן שני הנרות דולקים.
.
סכמו את התהליך בפתגם : המדליק נר מנר, הנר דולק וחברו אינו חסר” (במדבר רבה, פרשה יג).
.
גם בנתינה, כאשר אנו נותנים מעצמנו, לנו לא חסר והאחר מקבל בזכותנו, ומכל נתינה אנו מתמלאים, מקבלים ומתעצמים.
.
.
שתפו את החניכים שהיום אתם כחברי תנועת בני עקיבא, תנועה של עם, יוצאים להפיץ אור בעם שלנו. הראו לחניכים דוגמה שהכנתם מראש – שקית ובה שני נרות שבת וברכת הדלקת נרות מודפסת (נספח).
.
הכינו עם החניכים הרבה מארזי נרות שבת. לאחר שהמארזים יהיו מוכנים, צאו יחדיו לחלק נרות שבת בשכונת הסניף (ברחוב, בגינה, וכו’), תוך כדי ברכת שבת שלום והארת פנים לעוברים ושבים.
.
חזרו יחד לסניף ושאלו את החניכים:
.
הצעה לצ’ופר: במהלך הסיכום חלקו לכל חניך וחניכה ערכת נרות שבת – שייתנו לבני משפחתם.
.
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָםיְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ, יְיָ אֱלֹהַי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, שֶׁתְּחוֹנֵן אוֹתִי וְאֶת אִישִׁי וְאֶת כֹּל קְרוֹבַי, וְתִתֶּן לָנוּ וּלְכָל יִשְׂרָאֵל חַיִּים טוֹבִים וַאֲרֻכִּים, וְתִזְכְּרֵנוּ בְּזִכְרוֹן טוֹבָה וּבְרָכָה, וְתִפְקְדֵנוּ בִּפְקֻדַּת יְשׁוּעָה וְרַחֲמִים, וְתַשְׁכֵּן שְׁכִינָתְךָ בֵּינֵינוּ, וְזַכֵּנוּ לְגַדֵּל בָּנִים וּבְנֵי בָנִים חֲכָמִים וּנְבוֹנִים אוֹהֲבֵי יְיָ, יִרְאֵי אֱלֹהִים, אַנְשֵׁי אֱמֶת זֶרַע קֹדֶשׁ, בַּיְיָ דְּבֵקִים וּמְאִירִים אֶת הָעוֹלָם בְּתּוֹרָה וּבְמַעֲשִׂים טוֹבִים וּבְכָל מְלֶאכֶת עֲבוֹדַת הַבּוֹרֵא. אָנָּא, שְׁמַע אֶת תְּחִנָּתִי בִּזְכוּת שָׂרָה וְרִבְקָה רָחֵל וְלֵאָה אִמּוֹתֵינוּ, וְהָאֵר נֵרֵנוּ שֶׁלֹּא יִכְבֶּה לְעוֹלָם וָעֶד, וְהָאֵר פָּנֶיךָ וְנִוָּשֵׁעָה. אָמֵן.