מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

טובים השניים מן האחד-

טובים השניים מן האחד-

סוג הפעולה
דף לימוד
מתאים לגיל
מעלות | מעפילים
משך הפעולה
עד חצי שעה
נושא
מגדילים את השבט
  • מתאים לשבת
  • פעילות פנים
  • קבוצה גדולה
  • קבוצה קטנה
מדריך 1 אהב את הפעולה

דף לימוד

טובים השניים מן האחד-

דף לימוד לשבטים מעלות- מעפילים “מגדילים את השבט”

  1. “גם צריך כל אדם לדבר עם חברו ביראת שמים, כדי לקבל התעוררות בלבו מהנקודה שיש בחברו יותר ממנו, כמו שכתוב: “ומקבלין דין מן דין” כי בזה הבחינה שיש בחברו יותר ממנו, זאת הבחינה הוא בחינת נקודה ושם בנקודה הזאת, שורה האהבה”
    (רבי נחמן, ליקוטי מוהר”ן לד)

….

רבי נחמן- נכדו של הבעל שם טוב, מייסד חסידות ברסלב.

הסבר: אדם צריך לדבר עם חברו בענייני עבודת ה’ כיוון שלכל אדם יש קשר ייחודי לו בינו לבין הקב”ה ועל ידי הדיבור אדם יכול לקבל מחברו צד נוסף בעבודת ה’ ובנקודה הזאת יש אהבה.

  • לפי דברי רבי נחמן מה היא חברות עמוקה?
  • לדעתכם, בין מי למי שורה אהבה בנקודה זו? ומדוע?

…..

  1. “שהוא להורות את בני ישראל יחס אחדותם, בל יעלה על לב איש מהם שהוא נפרד מחברו. כי אם כאילו כל אחד מהם חצי, ובהתחברו עם כל אחד ואחד מישראל נעשה שלם. על כן כל אחד יביא מחצית”
    (רבי שלמה אלקבץ)

…….

רבי שלמה אלקבץ- מחבר הפיוט ‘לכה דודי’, מקובל, התגורר בצפת)

הסבר: רבי שלמה אלקבץ מבאר מדוע מצווה כל יהודי להביא רק מחצית השקל ולא שקל שלם, כדי שכל יהודי יפנים שכשהוא בנפרד מחברו הוא שווה חצי ורק על ידי חיבור עם יהודי אחר הוא נעשה שלם.

  • מה מוסיף רבי שלמה אלקבץ על דברי רבי נחמן?
  • מה ניתן לעשות בימינו, שאין לנו מחצית השקל, כדי להרגיש את השלמות שבחיבור?

………

  1. חבר אחד לימד אותי לשיר
    חבר אחד לימד אותי לשמוח
    גם חברתי הציעה לי לקחת קצת אויר
    ואת הרע מהר מאוד לשכוח.

קיבלתי מכולם את המיטב
את הכנות ואת מגע האושר
קיבלתי קרן שמש וירח וכוכב,
את קו הרחמים, את קו היושר.

עכשיו אני פוסע לי לאט
ומעלי זורחת לי השמש
חשבתי לי לתת פה, לכולכם, אחד
אחד, את מה שחברי נתנו לי אמש.

(מתוך השיר ‘חברים’ / דודו ברק)

…..

  • לסניפים בערים: חשוב על ילד בגילך מהעיר שלך שאתה מכיר שהוא לא חבר בשבט ונסה לחשוב מה הוא יכול ללמד אותך ולתת לך.
    האם תרצה שאותו ילד יהיה חלק מהשבט? איך לדעתך ניתן לצרף אותו לשבט?
  • לסניפים ביישובים/מושבים: חשוב האם יש חבר בשבט שלימד אותך ערך משמעותי כלשהו? האם אמרת לו תודה על כך?

…….

  1. אצל כל אחד מאיתנו מאירות במיוחד נקודות שונות, ואלו הן הנקודות שהוא יכול להאיר בעזרתן לחברו אם אני מגיע למפגש עם חבר ובתוכי הבנה שאפילו אם נראה שלי יש מה לתת לו, ייתכן שדווקא לו יש הרבה יותר לתת לי- אני פתוח לקבל, אני פתוח לשתף. אני פתוח לאפשרות הצמיחה.
    בצורה זו אני זוכה גם לקבל ממנו וגם עושה איתו חסד אדיר- אני “מאפשר” לו לתת לנקודה שלו להתגלות, ולא רק אצלו, אלא להאיר אליי.

(רן ובר/ מתוך “סוד הנקודה הטובה”)

……….

  • הקטע מתאר מה קורה בעת מפגש עם אדם אחד, האם לדעתכם גם במפגש עם חבורה אפשר להאיר נקודות טובות אצל שאר הקבוצה?
  • מה היתרון שיש בשבט עם מספר חניכים גדול?

…..

“היחד שלנו הוא הכוח שבנו”!!

…..

להורדת הקובץ בpdf לחץ כאן

דעתך חשובה לנו