איתור סניפים וכפרי בוגרים
– להכיר לחניך את כללי הזהירות בשמש.
– להכין את החניך לקיץ ולשמש.
הצגה-
2 בנות הולכות לים. האחת מוציאה דברים שיעזרו לה להתגונן מקרינת השמש (כובע, מים, קם הגנה). השניה לא הביאה ומזלזלת בה.
הן הולכות לישון בחוף וכשקמות, האחת מרגישה טוב ואילו השניה – כואב לה הראש והיא שרופה.
בשלב זה מסבירה האחת לחברתה כי יש דרכים למנוע את מצבה: למרוח קרם הגנה, לשתות מים, לחבוש כובע ולחפש מקומות בהם יש צל.
(כמובן שלהצגה חשוב להכין מראש תפאורה: שמש גדולה, שלט עם תמונות של זמן השינה / “כעבור שעתיים”).
לימוד-
נעבור עם החניכים על כל אחד מן הפריטים ונבין את חשיבותו.
נלמד את ראשי התיבות “חכם בשמש”-
“חיפוש צל, כובע, מים, ביגוד, שיזוף (קרם), משקפי שמש”
שאלות-
נכין מראש שאלות, לכל חניך שאלה המתאימה לו. אפשר לתת לכל חניך פתק עם השאלה, אפשר לתת לו לבחור משהו שמתאים לשמש וכו’.
דוגמאות לשאלות: מה היה ההבדל בין 2 הבנות בים? למה השניה הרגישה לא טוב? מה לעשות כדי להגן עלינו מפני השמש? למה הראשונה הרגישה טוב? מה קרה למי שלא הייתה חכמה בשמש? האם השניה הייתה חכמה בשמש?
משחק סולמות וחבלים-
נכין לוח משחק שמתאים לקיץ – עם מדוזות, מים, דגים וכד’. המטרה היא להגיע לכובע, לקרם הגנה ולמים.