איתור סניפים וכפרי בוגרים
1. החניך יבין שכל אחד חשוב בקבוצה.
2. החניך יבין שאסור לעזוב חברים – צריך לעזור לכולם, ולהתחשב בצרכים של כולם.
מחלקים את החניכים לקבוצות של 3, וקושרים אותם ביחד ברגליים – בצורה כזו שהם יכולים ללכת אבל הם חייבים ללכת ביחד. נותנים לכל אחד משימה והם צריכים לעשות את המשימות.
הרעיון הוא שהם יבינו לבד שהם צריכים ללכת ביחד ולעשות את המשימות של כל חברי הקבוצה לפי הסדר, ושכולם חייבים ללכת ביחד. חשוב שהמשימות יהיו כאלה שלא כולם יכולים לעשות הכל, לדוג’ לשים משהו גבוה, להרים משהו מהרצפה וכד’ – ואז הם ייאלצו לעזור אחד לשני.
…
הצגה- הסיפור על שלושת הפרפרים. (נספח א’)
כשאנחנו קבוצה אנחנו חייבים את כולם.
חייבים להתחשב בצרכים של כולם – אי אפשר לחשוב רק על עצמנו. וגם אם קשה – הרבה יותר קל להתמודד כשנשארים בקבוצה.
נספח א’- סיפור
שלושה פרפרים – מתוך עיבוד של תלמה אליגון-רוז
….
היו היו בגן אחד שלושה פרפרים פרפר לבן, פרפר צהוב ופרפר אדום. שיחקו הפרפרים בשמש, שיחקו הפרפרים מבוקר ועד ערב. יום אחד ירד גשם רצו הפרפרים לחזור הביתה. עפו עד הדלת, אבל הדלת היתה סגורה, והגשם ירד וירד וירד והפרפרים רטובים רטובים מה יעשו? איפה יסתתרו? עפו הפרפרים לנרקיס הלבן ואמרו לו: פתח לנו את הפרח נסתתר אצלך מפני הגשם. אמר הנרקיס: “אני לבן אכניס רק את הפרפר הלבן” אמר הפרפר הלבן: לא אעזוב את חברי אני נשאר אתם בחוץ. הגשם המשיך לרדת ולרדת ולרדת והפרפרים רטובים רטובים ועוד יותר רטובים. מה יעשו? איפה יסתתרו? עפו הפרפרים לצבעוני ואמרו לו: פתח לנו את הפרח נסתתר אצלך מפני הגשם. אמר צבעוני: “אכניס רק את הפרפר הצהוב והאדום שהפרפר הלבן יחפש לו פרח אחר” אמרו הפרפרים: לא נעזוב את חברינו נשאר איתו בחוץ. המשיכו הפרפרים לעוף ולהתרטב לעוף ולהתרטב והיו עצובים מאוד. ראתה השמש את אהבת הפרפרים ראתה השמש שהפרפרים דואגים אחד לשני. יצאה השמש וגרשה את הגשם יצאה השמש וחיממה את הפרפרים. ושוב היה אור ושוב היה חם ושוב הפרפרים רקדו ושמחו.