איתור סניפים וכפרי בוגרים
מתאים ליום חול
מתאים לשבתהשפעת הפרט על הכלל
קופסא עם פתקי שמות של החניכים, דפים ועליהם רשות את שמות האישים
.
.
מציבים תמונות של כל מיני אישים משמעותיים במהלך ההיסטוריה של עם ישראל ומבקשים מכל חניך שיסביר את חשיבות מעשי האדם.
.
אישים לדוגמא: משה רבינו, הרצל, הרב קוק, הברון רוטשילד, בן גוריון, הרב יצחק יעקב ריינס וכו'.
.
.
כל חניך לוקח פתק של ילד מהקופסא. לאותו ילד שרשות על הפתק שלו, הוא יכתוב על דף דברים שבעניו הוא משפיע על השבט ועל הסביבה בכללי. (אם הפעולה נעשת בשבת- אפשר שגידו להם את זה פנים מול פנים)
.
.
המדריכים ישאלו את החניכים האם הם גילו דברים שיש להם השפעה עליהם?
.
האם הם חושבים שזה נכון?
.
משחקים משחק בו מוציאים חניך אחד לבחוץ ובוחרים בפנים חניך אחר שיעשה תנועות, וברגע שהוא משנה כל השאר צריכים לשנות גם.
.
.
לכל אחד מאיתנו יש השפעה, גם אם זה דבר קטן מבחינתנו, מבחינת האחר זה דבר גדול ומשמעותי.
.
כמו שראינו בחלק א' על האישים שהשפיעו, בחלק ב' על איך שהפרט יכול להשפיע בלי הידיעה שלו ובחלק ג' על איך שאדם אחד לבד יכול להשפיע ולשנות.
.
זהו סיפור על ארבעה אנשים, כולם, מישהו, כל אחד, ואף אחד .
פעם אחת היה תפקיד מאד חשוב ובקשו מכולם לעשותו. לכולם היה ברור שמישהו יעשה זאת אבל… אף אחד לא עשה זאת. מישהו כעס על כך, כי זה היה תפקיד של כולם.
ולכולם, היה רושם שכל אחד יכול לעשות זאת אבל.. אף אחד לא ידע שזה לא יעשה על ידי כולם.
בסופו של דבר…
,מישהו הואשם על ידי כולם, שאף אחד לא עשה את מה שכל אחד היה יכול לעשות.
.
הסבר הצ'ופר:
.
כל אחד חושב שהוא סתם משהו, ושמה שהוא יעשה לא באמת ישפיע על האחר, כך הוא חושב שמישהו אחר בטח יעשה את זה במקומו- חושב שההשפעה שלו היא לא משהו נחוץ אך זה לא נכון כי כל מעשה של האדם הוא חשוב.