מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

הרב משה צבי נרי'ה- לימוד חבורות

הרב משה צבי נרי'ה- לימוד חבורות

מכירים את הדמויות- מתחברים לתנועה

סוג הפעולה
דף לימוד
מתאים לגיל
הרא"ה | חבריא ב'
משך הפעולה
עד חצי שעה
נושא
אישים | הרב נריה | בני עקיבא | חזון ומטרות
מדריך 1 אהב את הפעולה

מהלך הלימוד

.

שלב א – שמות כ”ה

.

וַיְדַבֵּ֥ר ה’ אֶל־משֶׁ֥ה לֵּאמֹֽר: דַּבֵּר֙ אֶל־בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל וְיִקְחוּ־לִ֖י תְּרוּמָ֑ה מֵאֵ֤ת כָּל־אִישׁ֙ אֲשֶׁ֣ר יִדְּבֶ֣נּוּ לִבּ֔וֹ תִּקְח֖וּ אֶת־תְּרֽוּמָתִֽי: וְזֹאת֙ הַתְּרוּמָ֔ה אֲשֶׁ֥ר תִּקְח֖וּ מֵֽאִתָּ֑ם זָהָ֥ב וָכֶ֖סֶף וּנְחֽשֶׁת: וּתְכֵ֧לֶת וְאַרְגָּמָ֛ן וְתוֹלַ֥עַת שָׁנִ֖י וְשֵׁ֥שׁ וְעִזִּֽים: וְעֹרֹ֨ת אֵילִ֧ם מְאָדָּמִ֛ים וְעֹרֹ֥ת תְּחָשִׁ֖ים וַֽעֲצֵ֥י שִׁטִּֽים: שֶׁ֖מֶן לַמָּאֹ֑ר בְּשָׂמִים֙ לְשֶׁ֣מֶן הַמִּשְׁחָ֔ה וְלִקְטֹ֖רֶת הַסַּמִּֽים: אַבְנֵי־שֹׁ֕הַם וְאַבְנֵ֖י מִלֻּאִ֑ים לָֽאֵפֹ֖ד וְלַחֽשֶׁן: וְעָ֥שׂוּ לִ֖י מִקְדָּ֑שׁ וְשָֽׁכַנְתִּ֖י בְּתוֹכָֽם:

.

 

  • מהי המטרה שלשמה בונים את המשכן?
  • מדוע חשוב לתורה לומר לנו את המטרה?

.

שלב ב – פרידריך ניטשה, “אנושי, אנושי מדי”

.

מי שיש לו ‘למה’ שלמענו יחיה, הוא יוכל לשאת כמעט כל ‘איך’

.

  • מה החשיבות של ידיעת המטרה אליה אתה מכוון?

.

שלב ג – הרב נרי’ה, בנתיב ההדרכה, תרצ”ו

.

“בבואנו לברוא את עולמנו, צריכים כבר עם צעד בראשית להבקיע דרך לכוכב הגאולה אשר בשמי מחשבתנו. יעמיקו נא מדריכינו חשוֹב על התכנית הרחבה של תנועתנו לעתיד. ‘איזהו חכם המכיר את מקומו’. חכמה גדולה צפונה בהכרת המקום, כי לא רק את מקומו צריך חכם להכיר, אלא גם את מקום מקומו. מקום תנועתו בין תנועות, מקום עמו בין עמים, מקום דורו בין דורות, מקום תקופתו בין תקופות, ומוסיף והולך עד שהוא ‘פוגע במקום’. עד שהוא מגיע אל הקב”ה שהוא ‘מקומו של עולם’.
.

ירחיב המדריך את אופק ראייתו, יחשב חשבון עולם ויגיע לחשבון נפש. נפש יחיד ונפש דור, נשמת אדם ונשמת תקופה- כל פעולה תהיה חדורת שגב וספוגת גודל. היא, בקוטנה, תהיה מכוונת כלפי משהו גדול, ענקי, כלפי המרחב אשר צפן לנו המחר בחובו”

.

  • לפי הרב נרי’ה, מה הערך שנותנת המטרה למעשים הקטנים?

דעתך חשובה לנו