איתור סניפים וכפרי בוגרים
.
במשך הפעולה אנו נשחק עם החניכים במשחקים ופעילויות שידרשו מהחניכים קשב רב.
.
שלב א – טלפון שבור.
.
שלב ב – דג מלוח (-אם הם לא יקשיבו לסופר אז הם לא ידעו מתי להתקדם..)
.
שלב ג – עושים סבב ומבקשים מכל אחד לומר מה המאכל האבוב עליו.(אפשר גם קטגוריה אחרת) וכל אחד בתורו לפני שהוא אומר את המאכל האהוב עליו צריך לומר את המאכלים של כל מי שהיה לפניו לפי הסדר מהראשון עד אליו. למשל: 1. פסטה 2. פסטה פיצה 3. פסטה פיצה סלט…
.
שלב ד – מוציאים 3 חניכים את הראשון מכניסים ומספרים לו ולכולם סיפור מפורט(עם הרבה פרטים) . אח”כ מכניסים את החניך השני, והחניך הראשון צריך לספר לו את הסיפור, אח”כ מכניסים את החניך השלישי, והחניך השני צריך לספר לו את הסיפור, ואז השלישי מספר לכולם את הסיפור. בסוף מספרים להם את הסיפור הראשון- המקורי והם רואים עד כמה הם שינו את הסיפור..(כי לא כ”כ הקשיבו.. כי לא ידעו שיצטרכו לזכור ולספר..)
.
שלב ה – מספרים להם סיפור על הנהג ואומרים להם שהם הנהג ומספרים בפירוט מה הנהג לובש ומספר תחנות וכמה יורדים וכמה עולים בכל תחנה. ומבלבלים אותם בסוף שואלים אותם באיזה צבע העיניים של הנהג. ואז הם ינסו להיזכר ולא יצליחו וזה בעצם כל אחד וצבע העיניים שלו.
.
*להסביר מה הקשר של כל משחק להקשבה.
*לדון למי צריך להקשיב, למי לא..
מסר: חשוב מאוד להקשיב!! ואם אתה רוצה שיקשיבו לך אתה חייב להקשיב לאחרים!