מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

האם אני שווה?

האם אני שווה?

פעולה מאת קרן

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
הרא"ה
משך הפעולה
עד שעה
נושא
מגדילים את השבט
  • מתאים ליום חול
  • פעילות פנים
2 מדריכים אהבו את הפעולה

תקציר הפעולה

פעולה מאת קרן

מטרות הפעולה

  1. לגרום לכל חניך לעצור לרגע ולהעמיק בנושא הערך העצמי. 
  2. לגרום לחניך לחשוב טובות על עצמו, ובמהלך הפעולה להבין שהוא שווה ונחוץ יותר ממה שנדמה לו ושהפעולה לא יכולה להתקיים בלעדיו.

מהלך הפעולה:

.

  • שתי פעילויות
  • סיפור
  • דיון בעקבות הסיפור
  • מסקנות

.

שלב א. פעילות מס' 1:
.

.
כל חניך מקבל דף ועליו רשימה של כל החניכים בשבט. על החניך לכתוב ליד  כל שם דבר אחד ששונה באותו הילד ואין לאף אחד אחר! בסוף הפעולה כל חניך מקבל את כל מה שחבריו כתבו עליו וזה יוצא ממש כיף לקרוא את זה! (15 דק')
.

שלב ב. פעילות מס' 2: חידון אנושי.

.

כל חניך מקבל כמה אותיות בע"פ,  (מחלקים את 22 אותיות האלף בית במס' החניכים), ולכל שאלה שהמדריך יקריא מהחידון תהיה תשובה אחת קצרה! על החניכים לענות על השאלה רק בעזרת החניכים עצמם, וזה קצת קשה מפני שקשה לזכור איזו אות כל חניך קיבל כי המדריך מחלק בע"פ את האותיות, ולכן כל חניך בעד עצמו צריך לזכור איזו אות קיבל. זאת אומרת, שאם המדריך שואל למשל: "איזו חיה פיתתה את אדם וחווה לאכול מפרי עץ הדעת?" החניך שקיבל את האות נ', החניך שקיבל את האות ח', והחניך שקיבל את האות ש' יתייצבו מול המדריך בשורה ורק כך תתקבל התשובה! כך החניכים יבינו שכל חניך חשוב ונחוץ למשחק.
חשוב לזכור להשתמש בשאלות שכל האותיות מופיעות בהן! (30 דק')
.

שלב ג. סיפור:

.
מספרים סיפור הקשור לערך עצמי.

.

דיון בעקבות הסיפור: שואלים את החניכים מה דעתם, מה לדעתם ערך עצמי אומר, ואיך אדם יכול להעריך את עצמו יותר.

.

סיכום:

.

חלוקת הדפים שהחניכים כתבו אחד על השני והעברת המסר מפי המדריך, כל בן-אדם שווה וחשוב, עליו להאמין בעצמו ולחשוב כך בעצמו!

דעתך חשובה לנו