איתור סניפים וכפרי בוגרים
הדור שלנו נולד למציאות שבה יש לנו ארץ ומדינה. ננסה להתחבר לתקופה שבה קיבלנו את הארץ ואת הבטחת הקב”ה שזו הארץ שלנו והיא ניתנה לנו עד עולם.
הרחבה למדריכים:
http://www.yrg.org.il/show.asp?id=47187
.
הכנות וציוד נדרש:
.
.
.
.
שחקו משחק מסלול שהמטרה בו היא להגיע לארץ ישראל. כאשר תגיעו לדגל או לפירמידה קראו את המשימה לפי הסמל והמספר המתאימים
.
.
אחד המדריכים יתחפש לפרופסור זקן (משקפיים גדולים, ערמת ספרים, זכוכית מגדלת וכדו’): “אני חוקר צמחים מהוותיקים בארץ. באחד ממסעותיי הארוכים לאיתור צמחים חדשים גיליתי בדרום הארץ צמח נדיר ויחיד מסוגו, המסוגל לרפא כל מחלה! כיוון שמדובר בצמח יחיד וחשוב כל כך הבנתי שעליי לעשות כל מאמץ לשמר את הצמח. תוכלו לעזור לי לערוך רשימה של התנאים החיוניים לגדילת הצמח ולפריחתו?”
.
אפשר להכין כרטיסים שהפרופסור ישלוף מכיסו, ועל החניכים לבחור מתוך הכרטיסים את התנאים החשובים וההכרחיים (מזון, מים, קרקע מתאימה, בגדים חמים, תרופות, זיבול, אור, חשמל, מוזיקה, קו טלפון, ממתקים וכיו”ב כיד הדמיון הטובה עליכם).
.
תראו עם החניכים כי קרקע מתאימה היא אחד התנאים הבסיסיים ההכרחיים לגידולו של הצמח.
.
הסבירו שהצמח הנדיר הוא עם ישראל, והאדמה המתאימה לצמח זה היא ארץ ישראל. אבל למה? מי החליט זאת?
.
.
הקב”ה מצווה את אברהם לעזוב את ארצו וללכת לאן שהוא יראה לו. הקב”ה מוביל אותו לארץ כנען, שהיא ארץ ישראל. אברהם הולך והולך עד שהוא מגיע לארץ ישראל, וכאשר הוא מגיע אליה הוא שומע את הקב”ה מבטיח לו “לזרעך אתן את הארץ הזאת”. כלומר הארץ הזאת שהגעת אליה תהיה שלך, של הבנים שלך ושל בני בניך לעולם ועד. ארץ ישראל נועדה לעם ישראל לעולמים! אנחנו חלק מזרעו של אברהם, ולכן הארץ הזו שלנו! כאשר אברהם שומע זאת הוא רוצה להודות לקב”ה, וכמו שאנחנו אוהבים לקבל מתנות כך הקב”ה אוהב לקבל מתנות – והמתנות שלו הם הקרבנות.
.
לחלופין – חניכים המתחברים לשירים יותר משהם מתחברים למלל, אפשר ללמד אותם את השיר “כי את כל הארץ אשר אתה רואה לך אתננה ולזרעך עד עולם” בשילוב התנועות.
.
עם ישראל הלך הרבה זמן במדבר בדרך לארץ, ולא היה לו קל בכלל. ארץ ישראל היא נדירה מאוד, וגם עם ישראל הוא נדיר – ולכן אנחנו מתאימים לארץ. למדנו על ההבטחה שניתנה לאברהם אבינו, ומכאן זכינו בארץ הזאת ובמדינה הזאת, ואת הזכות הזו אי-אפשר לקחת מאתנו ואי-אפשר להפריד אותנו מהארץ.
.
חברו את החניכים לעשייה של בני עקיבא: התנועה שלנו מאמינה מאוד בארץ ישראל ומאמינה שאנחנו צריכים ליישב את כל חלקי הארץ. לבני עקיבא חשוב מאוד לפתח את הנושא הזה כמה שיותר. הראו לחניכים תמונות של יישוב הארץ על ידי חברי התנועה והסבירו כל תמונה במשפט (נספח 1).
.
הצעה לצ’ופר:
.
.
בני עקיבא נוטעים חיים בחומש
בכל שנה בט”ו בשבט בני עקיבא נוטעים ומטיילים בארץ ישראל
חבריא ב בתנועה מקימים את היישוב אביתר, על שם אביתר בורובסקי הי”ד, שנרצח בצומת תפוח
.
.
ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת
מי בנה ומי נטע?
כולנו ביחד!
אני בניתי בית בארץ ישראל
אז יש לנו ארץ
ויש לנו בית בארץ ישראל
ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת
מי בנה ומי נטע?
כולנו ביחד!
אני נטעתי עץ בארץ ישראל
אז יש לנו ארץ
ויש לנו בית
ויש לנו עץ בארץ ישראל
ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת
מי בנה ומי נטע?
כולנו ביחד!
אני סללתי כביש בארץ ישראל
אז יש לנו ארץ
ויש לנו בית
ויש לנו עץ
ויש לנו כביש בארץ ישראל
ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת
מי בנה ומי נטע?
כולנו ביחד!
אני בניתי גשר בארץ ישראל
אז יש לנו ארץ
ויש לנו בית
ויש לנו עץ
ויש לנו כביש
ויש לנו גשר בארץ ישראל
ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת
מי בנה ומי נטע?
כולנו ביחד!
אני חיברתי שיר בארץ ישראל
אז יש לנו ארץ
ויש לנו בית
ויש לנו עץ
ויש לנו כביש
ויש לנו גשר
ויש לנו שיר על ארץ ישראל.