מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

לא מדברים. עושים!

ראשית לוינגר מסיירת תקשורת יצאה לסקר אירוע ראשון מסוגו בהובלת מחלקת חב"ב. גרעיני נחשון בוועידת הדגל לקראת שינוי חברתי.

לאלבום התמונות בפייסבוק

אתמול, ר"ח אב.הגעתי לסניף תל אביב צפון. בסניף היו כ100 חברים וחברות בגרעיני נחשון שישבו לשמוע, לדון , להתווכח ובסוף להכריע מה יהיה הנושא השנתי של השנה הבאה. מה  שייבחר יהיה נושא הפרויקטים של גרעיני נחשון במהלך השנה.

גרעין נחשון הוא מסגרת הגשמה של ערכי בני עקיבא המיודעת לחברי חבריא ב', בסניפי בני עקיבא השונים. בגרעינים אלו יש למעלה מ-500 חברים ומאות בוגרים. עיקר מטרתם היא לימוד לצד עשיה- חלום לצד הגשמה. בת חן, רכזת גרעין במודיעין מספרת כי "הגרעינים הוקמו מתוך מטרה שהפעילות בסניפים תהייה דרך הגשמה ופרויקטים ולא בהכרח דרך הדרכה." ומוסיפה: "בהתחלה נתנו את זה לחברה שלא נכנסים להדרכה כדי שיישארו חלק מהסניף אבל אני יודעת שמה שקורה היום זה שגם המדריכים הם חלק. זה תופס תאוצה אצל כל מי שרוצה לפעול. קוראים לנו גרעיני נחשון על שם נחשון בן עמינדב. שהוא לא רק התפלל, כמו שדוד אומר: הוא בא ופעל. הוא היה חוד החנית. גרעיני נחשון הם חוד החנית של הפעילות והעשייה. העשייה היא לא רק עשייה של הדרכה אלא עשייה חברתית."

היום נפתח בשיחה עם דני הירשברג -מזכ''ל התנועה. דני היה נרגש ודיבר על מה באמת מתאבלים בתשעה באב. חידד לכולנו שיש לנו אפשרות לשנות ולתקן ולבסוף הוסיף: "זה לא יום של דיבורים- זה יום של דיבור שמוביל למעשה!"

הייתה הרגשה שמשהו חשוב ועוצמתי קורה כאן. הנושאים הוצגו, מתוכם צריך לבחור רק אחד: "זהות יהודית", "ארץ ישראל" ו-"צדק חברתי" שלושה נושאים חשובים ובכולם יש מה לעשות. דיברו איתנו, כל אחד בנושא אחר, ערן יונגר, הרב דודי דודקביץ' והרב נועם הכהן. אחרי כל שיחה התחלקנו לקבוצות וכל קבוצה ניסתה ליישם את ה"דיבורים" למעשה. עברתי בין הקבוצות והיה מעניין וסוחף, דיונים עם עומק ושאלות שלא תמיד יש עליהן תשובות, ביניהן- "מה זה זהות יהודית?- האם זהות יהודית מקבילה לזהות דתית או ישראלית?, "מה הקשר שלנו עם א"י? איך אפשר לעזור לפיתוחה של א"י?- עד כמה אנחנו מכירים את הארץ ומה עושים בשביל לשפר את זה?", "מה ההבדל בין צדק לחסד?- איך אנחנו יכולים לעשות צדק? - מה המקום שלנו בתור נוער בעשיית צדק?" ועוד...

אחרי הדיונים על שלושת הנושאים התכנסנו כולנו כדי להכריע מה יהיה הנושא השנתי של השנה הבאה. איך עושים את זה?

מכל קבוצה נבחרו שלושה נציגים, אחד לכל נושא. כל אחד מנסה לשכנע למה הנושא שלו הכי חשוב וצריך לקדם אותו כמה שיותר מהר. לכולם הייתה אש בעיניים וכולם העבירו הרגשה של "עמ"י צריך אותנו- אנחנו פה כדי לעזור."

בסוף הנאומים, הגיע הרגע להצבעה! קיבלנו פתקים וכל אחד היה צריך להצביע לשני נושאים. סך הקולות היה כזה- א"י- עם 32 קולות הצבעה. זהות יהודית- עם 43 קולות הצבעה. וצדק חברתי עם 45- קולות הצבעה. הצבעה נוספת! הפעם לכל אחד היה מותר להצביע פעם אחת. לצדק חברתי או לזהות יהודית.

והנושא שנבחר הוא....... צדק חברתי!

"הדבר הכי חזק שעבר לי אתמול. זה שאני לא חושבת שיש עוד חבורה בתנועה הזאת מחניכים עד רכזים שהייתה מסוגלת לעבור את היום הזה בכזאת ענווה ומסירות ורצון ואמונה. אני חושבת שהחבורה הזאת של נחשון היא החבורה הכי טובה שיכולה להיות בתנועה. אפילו רכזים לא היו יכולים לעבור יום כזה כמו שהם עברו. רציניים, שומעים ומתדיינים. זה יוצא דופן וזאת זכות גדולה מבחינתי." אומרת אסתי חבבו, רכזת חב"ב במחוז ירושלים.

סיימנו במפקד מרגש, זה לא היה סתם מפקד, שרצים באמצע, צועקים מתחילים לרקוד. לא! זה היה מפקד של חברה רציניים, חברה שרואים על הפנים שלהם שהעם הזה חשוב להם, הארץ הזאת חשובה להם והחברה פה חשובה להם, והם יעשו הכל כדי שהצדק החברתי במהלך השנה הקרובה ישתנה, ישתפר ויהפוך לצודק יותר!

אמיר סנדלר, ראש אגף חינוך מסכם: "דווקא בתוך ימים של מלחמה, הייתה הרגשה שהמציאות תובעת מאיתנו לקבל החלטות גדולות מתוך אחריות לאומית גדולה. מלהט הדיונים והבירורים יצאתי עם הרגשה שהגרעינרים מבינים את תפקידם ומשימתם ונחושים לעשות זאת בצורה הטובה ביותר".

ראשית לוינגר, סיירת תקשורת rshtlwngr@gmail.com