מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

עניין של סטטיסטיקה?! – גלעד קיצברג, סיירת תקשורת

גלעד קיצברג מסיירת תקשורת בטור על הימים האחרונים

הסופר האמריקאי הרמן ווק כתב: "אם הסטטיסטיקה מדויקת הרי שהיהודים הם רק אחוז אחד של הגזע האנושי. כוכב קטן מהבהב, עכור ועלוב, האובד בזוהר שביל החלב. הגיוני שכמעט ולא היה צריך לשמוע אודות היהודי, אבל שומעים, ותמיד שמעו עליו. הוא זוהר ככוכב לכת בשמיים לא פחות מן המעצמות הגדולות. חשיבותו המסחרית מרקיעה שחקים בחוסר כל יחס למספרו באוכלוסייה הכללית. תרומתו לרשימת הכבוד של אישים בספרות, מדע, אומנות, מוסיקה, כלכלה, רפואה ומדעי הרוח חורגת מכל קנה מידה. הוא ידע להילחם על נפשו, בכל הדורות, גם כאשר ידיו כפותות לאחור. מותר לו להתהדר בכך. המצרים, הבבלים והפרסים קמו בזמנם, מילאו את שָׁמֵינוּ ככוכבי שביט עד שזיוום דעך ונמוג לחלוטין; בעקבותיהם באו היוונים והרומאים ברעמים כבירים עד שנשתתקו ונעלמו; עמים אחרים זינקו והחזיקו בלפיד הגדול עד שכבּה, וכיום הם יושבים בחשֵכה תחת השמש. היהודי ראה את כולם, ניצח את כולם ועוד איננו מראה סימני התדרדרות, גם לא תופעות של זיקנה, לא תשישות ולא אובדן תנופה. ערנותו לא כהתה וחכמתו לא פגה. כל הברואים חדלים פרט ליהודי, כל עוצמה כורעת רק שלו שרירה וקיימת. מהו סוד חיי הנצח?". עם זה התגבר על שורה מדהימה של צרות ופגעים שעל פי דרך הטבע אין לעמוד בהם. התקיימות ממושכת זו בניגוד להיגיון ההיסטורי היא הדבר המופלא ביותר והמצריך הסבר, אף כי גם אריכות הימים כשלעצמה מפליאה היא למדי".

אני חושב שדווקא בתקופה הזאת אנו נוכחים לראות מהו "סוד חיי הנצח של העם היהודי". בכל פעם שעוינת לעם היהודי סכנה- מתקבץ העם לגוש אחד לסיוע הדדי ולתפילה. ובזכות האהבה ההדדית, והתפילות הקב"ה מצילנו מידם!

הוכחה לכך רואים בספר שמות. בתחילת פרק ז' הקב"ה אומר למשה ואהרון "ושילח את בני ישראל מארצו" ואילו בסופו כמגיע לבני ישראל הישועה הוא אומר "שלח את עמי ויעבדוני"- עד עכשיו בני ישראל לא היו עם ולכן לא הגיע להם להנצל, אבל עכשיו כשהם כבר עם והם מאוחדים מגיע להם להנצל. השבוע השתתפתי בלוויתו של החיל הבודד מקס שטיינברג הי"ד שכלל למעלה מ -30 אלף אנשים, שלא הכירו ולא שמעו על מקס ולמרות זאת עומדים בשמש הרותחת, באמצע היום, בבגדי העבודה שלהם בלי מים ומקום לשבת בו. כל זאת רק כדי להעניק לחייל הנפטר את הכבוד האחרון המגיע לו על ההקרבה שהקריב למען עמו בכל כך הרבה אהבה ושמחה.

בתקופה הקשה העוברת עלינו ככה שאנו מתלכדים ומתגבשים, כמה שעות מאוחר יותר עמדתי ברחבת הכותל יחד עם עוד אלפי אנשים מכל המגזרים לעצרת תפילה לשלום החיילים ותושבי הדרום ויחד נופפנו דגלי ישראל והשתתפנו בשירה ובתפילה לשלומם . בהזדמנות זו אני רוצה לשבח את סניף בין החומות שהקימו מאהל ברחבת החורבה וקיימו בו פאנלים ושיחות בנושא ציונות.

בעזרת השם נזכה להיות מאוחדים ומגובשים בלי צרות וסכנות המרחפות מעלינו!

giladkitsberg@gmail.com