מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

קשר אישי

בראש ובראשונה בתקופה כזו שאיננו נפגשים נעמיק בדאגה וביחס האישי לחניכים או לחברים שבהנהגתנו בכל מסגרת. גם כשלא נפגשים חשוב לשמור על קשר רציף עם החניכים שלנו, וזו הזדמנות להתקרב אליהם.
  • הכינו רשימה של מיפוי של החניכים – מי חולה או בבידוד ומי לא.
  • שוחחו בטלפון פעם בשבוע לראות מה שלום כל חניך וחניכה. דברו עם מבודדים, עם חולים וגם עם שאר החניכים.
  • במקרה של חניכים חולים חשוב להתקשר אליהם יותר מפעם בשבוע ולהתעניין בשלומם. כדאי לבקש גם משאר החברים בשבט להתקשר אליהם.
  • אם אפשר, בקרו ביקורים אישיים (כמובן, לא אצל מבודדים וחולים).
  • אם זיהיתם מצוקות וחרדות, הקשיבו, נסו להרגיע ולאחר מכן שתפו את הקומונרית. 
  עשר שאלות שאפשר לשאול בשיחת קורונה:
  1. 1. מה שלומך? איך את/ה מרגיש/ה? 
  2. 2. משחק אסוציאציות "קורונה, מה זה אומר לי". פינג פונג עד שאומרים כל מה שיש לומר (מאפשר אוורור רגשי). 
  3. 3. את/ה מכיר/ה מישהו חולה או בבידוד? היית איתו בקשר? 
  4. 4. מה הדבר שהכי היית רוצה לעשות מחר בבוקר? 
  5. 5. איך את/ה ממלא/ת את היום? (זה המקום ללמוד על החניכים אבל גם להציע רעיונות ולכוון)
  6. 6. למדת היום משהו? את/ה לומד/ת שיעורים של בית הספר?
  7. 7. מה הכי מבאס אותך בזה שצריך להישאר בבית?
  8. 8. מה עוזר לך להתמודד עם המצב?
  9. 9. איזה רגש עולה לך בנושא הקורונה? 
  10. 10. מה את/ה חושב/ת שאנחנו יכולים לעשות כשבט?