מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

פרויקט “נר ודגל”

רגע לפני יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה חברי התנועה יוצאו במסגרת פרויקט "נר ודגל" לבתי העלמין ברחבי הארץ.  במסגרת הפרויקט חברי התנועה צוותי נחשון וחבריא ב' של התנועה מגיעים לקברי חללי פעולות האיבה (כ- 3,000 קברים), מתייחדים עם זכר הנופלים, לומדים את סיפור הנופלים, קוראים פרקי תהילים לזכרם ומניחים נר ודגל על קברם.

 

המשפחות השכולות הפוקדות את המקום במהלך כל השנה, ובמיוחד ביום הזיכרון, מתרגשות ומרגישות חיבוק ממלכתי כאשר רואות את תנועת בני עקיבא מניחה דגלים ונרות זיכרון על קבר יקיריהם.  

סיפור קטן מתוך הפרוייקט המדהים הזה- "השנה שבט הרא״ה מסניף הזורעים השתתף בפרויקט, הלכנו לקבר של שעיה דויטש ז״ל שנרצח על ידי מחבל בגיל 39, קראנו תהילים לזכרו הדלקנו נר ובעיקר הארנו את עיניהם של החניכים ליום הזה ולעוצמותיו. המשכנו בהליכה לבית של אחותו פרחיה שם היא סיפרה לנו מי הוא היה ואיך הוא נרצח. לאחר מכן הלכנו ביחד איתה לאבן זיכרון שלו להמשך של הסיפור. הילדים התעניינו מאוד והסתכלו בתמונות. אנחנו בטוחים שהשנה הם ייכנסו ליום הזיכרון אחרת".

מזכ"ל בני עקיבא יגאל קליין: "רק בימי הפסח האחרונים ראינו באופן מוחשי כי מדינת ישראל ממשיכה להילחם, כשלצערנו עוד מאחינו נפלו בידי מרצחים שפלים. החיבור של הדור הצעיר לסיפורם של נפגעי פעולות האיבה מהווה נקודת ציון חשובה בחיבור ההיסטורי שלנו לארץ הזאת ולסיפור התקומה של מדינת ישראל, אנו מניחים נר ודגל ושומעים את הקול הקורא לנו להמשיך ולפעול למען ארצנו האהובה ותקומתנו בתוכה". הפרוייקט מתקיים בשיתוף הביטוח הלאומי ותנועות הנוער בישראל. 
 
 

לאלבום התמונות המלא לחצו כאן!