מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

אברהם אבינו- חול

אברהם אבינו- חול

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
נבטים
משך הפעולה
עד שעה
נושא
חברה | אכפתיות
0 מדריכים אהבו את הפעולה

תקציר הפעולה

כששומעים את השם אברהם אבינו עולה בנו מיד בראש תמונה של דמות מרכזית וחשובה בעם שלנו. אך מצד שני מתעוררות בנו המון שאלות כגון מה זה באמת אומר שהוא “אבינו” הרי יש לכל מאיתנו אבא, למה דווקא הוא נבחר להיות אחד מאבותינו, למה הוא הראשון, וכו’..

במערך הזה אנחנו רוצים לברר יותר לעומק את הקשר שלנו לאברהם ולהעמיק בהבנת המידות והתכונות המיוחסות לו. נעסוק בדמותו ונשרטט כיווני מחשבה כיצד ללמוד ולחבר את מידותיו אל עולם המעשה שלנו, אל חיי היום יום.

מטרות הפעולה

  1. החניכים ילמדו ויכירו את דמותו של אברהם אבינו.
  2. החניכים ירצו לגלות את מידותיו של אברהם אבינו אצלם ולחיות בדרכו.
  3. החניכים יבינו שאברהם אבינו זה לא אדם פרטי אלא אופיה של האומה הישראלית.
  4. פתיחה שווה ומגניבה שתגרום רצון וחשק למערך כולו.

מהלך הפעולה

 

פעולה זו היא פעולת פתיחת המהלך. חשוב שפעולה זו תהיה מושקעת וטובה כדי לגרום לחניכים חשק למערך. אתה יכול לבחור אם תירצה לפתוח את המהלך בפעולה זו או בפעולה מספר 10.

 

הרעיון שעומד מאחורי פעולה זו הוא לדבר עם החניכים על התכונות שלהם והאישיות שלהם ובסוף נחבר אותם לכך שלכל אחד אישיות מיוחדת ותכונות משלו אך ישנן כמה תכונות יסוד שקיבלנו כולנו מאברהם אבינו והן משותפות לכל יהודי באשר הוא. בתכונות ומידות אלו נרצה להעמיק במהלך השבועות הקרובים.

 

 

  • שלב א’- מי אני?
  • שלב ב’- כל אחד מכין תכונות על חבר שלו בעזרת עיתונים
  • שלב ג’- סיכום

 

שלב א’-

כל חניך מקבל דף עם שאלות שהוא צריך למלא על עצמו:
התחביבים שלי, מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול, מה הצבע האהוב עלי וכו’ (מצורף דף לדוגמא בנספח..)

 

ואז המדריך קורא אחד אחד והחניכים צריכים לנחש במי מדובר (אפשר לעשות את זה עם להמר על בייגלה וכו’ ומי שצדק מקבל הכל) וככה החניכים מכירים עוד קצת את החברים שלהם.

 

אפשרות נוספת:  אפשר להדביק דף חלק על הגב של כ”א מהחניכים. החניכים יסתובבו בחדר וכל אחד יכתוב לשני דברים טובים שהם ראו בו. בסוף החניך מוריד את הדף וקורא כל מה שכתבו עליו.

 

שלב ב’-

נביא מלא עיתונים, פרוספקטים וכו’. (וכמובן דבק, דפים והרבה מספריים). כל חניך יקבל שם של חניך אחר ויצטרך לתאר את דמותו על הדף החלק בעזרת תמונות ומילים שיגזרו מתוך העיתונים (למשל חניך שיודע לנגן, ישימו לו תמונה של גיטרה, חניך עם לב טוב ישימו לו תמונה של לב וזהב וכו’..).

 

סיכום

במהלך הפעולה נפגשנו מעט עם התכונות והאופי שלנו. כל אחד הוא מיוחד! בכל אחד יש תכונות שונות! אבל, ישנן כמה תכונות משותפות שעברו אלינו מדור לדור מאברהם אבינו. ובמהלך השבועות הקרובים נעסוק בברור תכונות אלו.

 

 


נספחים:

דף “מי אני” לשלב א’:

 

 מי אני ?

  • הצבע האהוב עלי ________________
  • התחביבים שלי ________________________________________
  • כשאהיה גדול ארצה להיות _______________________________
  • אני הכי אוהב לאכול ____________________________________
  • אני טוב ב.. ___________________________________________

 

:

  מי אני ?

  • הצבע האהוב עלי ________________
  • התחביבים שלי ________________________________________
  • כשאהיה גדול ארצה להיות _______________________________
  • אני הכי אוהב לאכול ____________________________________
  • אני טוב ב.. ___________________________________________

 

דעתך חשובה לנו