איתור סניפים וכפרי בוגרים
הכרת דמותו של זבולון המר וחשיפת תחומים שונים בעשייתו הציבורית.
החלק הראשון של הפעולה מתבצע במתכונת דומה ל “חפש את המטמון”.
ברחבי הסניף או האזור, יוחבאו פתקים שעליהם יופיע ציור של אחד הסמלים כשתחתיו כתב חידה קצר, הקושר את כל הסמל לדמותו של זבולון המר ולאחריו היעד הבא שאליו הם אמורים להגיע (כתבי החידה מצויים בנספח 1)
(כידוע במשחק מסוג זה, כאשר ישנן שתי קבוצות יש לדאוג לשני פתקים בכל מקום מסתור או לסמן מסלול נפרד לכל קבוצה.) לכשיסיימו לאתר את כל הפתקים כמו גם לפתור את כתבי החידה הם ישובו בריצה קלה ובלב שמח לסניף.
על כל כתב חידה שפתרו נכון, ייתן המדריך אות משמו של זבולון המר (כמובן שהמטרה היא שהקבוצה תקבל את כל האותיות).
והקבוצה תצטרך להרכיב מהאותיות את שמה של הדמות.
כמשוב להפנמת הלימוד על דמותו של זבולון המר ולקשירת כל הסמלים והכתבים שפתרו אודותיו, שתי הקבוצות ביחד או לחוד (כקבוצה או בתחרות) ישלימו את קטע ההשלמה.. (נספח 2)
חשוב להציג או להעביר בין החניכים את תמונתו של המר על-מנת לוודא שכולם הבינו מי הדמות.
כסיום ניתן להוסיף פרטים ולהרחיב מתוך דף הרקע בתחילת הפעולות ו/או לספר את מה שאמר ערב אשפוזו.
הסמלים וכתבי החידה :
א. סמל המדינה –
היה אישיות ציבורית (כתב אתב”ש) – צמצ תמבמפא המשפגמא
ב. סמל משרד החינוך –
כיהן כשר החינוך והתרבות (כתב גימטריא). –
50/5/10/20 200/300/20 20/6/50/10/8/5 400/6/2/200/400/5/6
ג. מחשבון – רצה להכניס את המדע והטכנולוגיה לבתי הספר (כתב הפוך)-
ד. תעודת בגרות – חוקק חוק שהלימודים יהיו חינם מהגן ועד סוף כיתה י”ב (כתב הג’)
חגוגקגקג חגוגקג שגהגלגיגמגוגדגיגם יגהגיגוג חגיגנגמג מגהגגגןג וגעגדג סגוגףג כגיגתגהג יגבג
ה. תנ”ך – התאמץ לקרב את כל היהודים למסורת (מילים מבולבלות)
היהודים למסורת כל לקרב התאמץ
ו. כיפה או עגיל – ראה את עצמו כשר של כל אזרחי המדינה ללא הבדל ביניהם (כתב סימנים- המציאו כתב סימנים וכיתבו את המשפט לפי הכתב)
קטע ההשלמה:
בכ”ב בטבת התשנ”ח נפטר זבולון המר שהיה שר החינוך התרבות והספורט (תמונה של כדורגל) במשך תקופה ארוכה במדינת ישראל.
זבולון המר ראה את עצמו כשר החינוך של דתיים, חילוניים, ערבים ויהודים (תמונה של כיפה ‘ עגיל) ללא הבדל ביניהם.
בתפקידו כשר החינוך עשה כמה דברים חשובים:
1. דאג לאנשים מיעוטי יכולת וחוקק חוק שהלימודים יהיו חינם.(תמונה של שטר כסף ועליו X)
2. התאמץ לקרב את כל היהודים למסורת. (תמונה של בית כנסת, כיפה)
3.זבולון המר רצה להניס את המדע והטכנולוגיה לבתי הפר .(תמונה של מחשב)