מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

מקום בלב

מקום בלב

סוג הפעולה
דף לימוד
מתאים לגיל
נבטים | ניצנים
משך הפעולה
עד חצי שעה
נושא
מגדילים את השבט
מדריך 1 אהב את הפעולה

בס"ד

דף לימוד

מקום בלב

דף לימוד לנבטים ניצנים "מגדילים את השבט"

…..

  1. כדי להגשים חלום אחד ישן
    יש צורך במיליון חולמים
    שלא עוצמים את עיניהם.

    כדי להגשים חלום אחד ישן
    יש צורך במיליון חולמים
    שלא אוטמים את אזניהם.

    שמוכנים אל החלום להתקרב,
    שעוד זוכרים איך להקל את הכאב.
    שיכולים להתאהב, להתחייב
    ולגלות שעוד נשאר להם מקום בלב.
    מקום בלב.
    מקום בלב.

(מקום בלב/ אהוד מנור)

  • מה החלום שלכם ביחס לשבט?
  • האם ככל שיהיו יותר חניכים בשבט תצליחו להגשים את החלום או שזה יהיה יותר קשה?

……..

  1. "כשהפלגתי ללכת בעובי היער, נזדמן לי לראות אדם שמקים לעצמו בקתה מעצים שחטב.
    ובכל עץ שהיה בו גדם או בליטה, לא טרח ליישר או להחליק, אלא ניקב חור בזולתו, ממול הבליטה. כך חיבר את העצים אחד לאחד.
    לאהוב פירושו להתאים את עצמך לזולתך, לא על ידי קיצוץ בליטותיו. עליך לקדוח חור כדי לשבץ אותו בתוכך, ועל ידי כך שאתה מחבר אותו אליך, אתה מתחבר אליו"

(החוזה מלובלין)

החוזה מלובלין, רבי יעקב יצחק הורוביץ- מחשובי האדמו"רים בפולין, תלמיד של רבי אלימלך מליז'נסק.

  • לפי הסיפור של החוזה מלובלין, מהי הדרך הטובה ביותר ליצור יחד משהו?
  • מה יכול לעזור לנו לחבר את הזולת לתוכנו?
  • למה אני צריך להתחבר לאחרים? מה אני 'מרוויח' מזה?

……..

  1. מדוע לא נתן הקב"ה את ירושלים בידינו אז, בתש"ח, ובמה זכינו שהיא תוחזר לנו עתה? באורח פלא, כלל לא בדרך הטבע, היא נשמטה מידינו אז, ושוב באורח פלא, מעבר להיגיון, היא ניתנה לנו, היא הוגשה לנו עכשיו.
    התשובה לכך רמוזה לנו בסוד שיח של חכמי קדם. על ירושלים נאמר בתלמוד הירושלמי: "כעיר שחוברה לה יחדיו- עיר שמחברת ישראל זה לזה" (ירושלמי, בבא קמא, פ"ז). ובצורה אחרת נשנה הדבר בתלמוד הבבלי: "לא תוכל לזבוח את הפסח באחד שעריך- לא אמרתי אלא בשעה שכל ישראל נכנסין בשער אחד" (זבחים, קיד).
    אכן, לפני תשע עשרה שנה פרץ הפלמ"ח דרך שער ציון, ואילו חיילי אצ"ל עמדו לפרוץ דרך שער שכם. מפולגים ומפורדים היינו. אילו הצלחנו אז, היו 'שניים אוחזין' בירושלים, וכל אחד היה אומר 'כולה שלי'. ירושלים הייתה הופכת למקור של פירוד, לסיבה של מריבה ומדון. סלעי ירושלים היו הופכים לסלעי מחלוקת. ואילו "ירושלים- לא נתחלקה לשבטים" (יומא, יב), היא ניתנה לעם ישראל כולו. ומקרא מלא הוא "שאלו שלום ירושלים" , ירושלים באה להרבות שלום בעולם.
    ולכן: רק עתה כשנכנסנו כולנו דרך שער אחד- שער האריות- "הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא"- רק עתה, כשכולנו מאוחדים, כשבראשנו עומדת ממשלת ליכוד לאומי, כשצבאנו הלוחם הוא צבא אחיד- צבא הגנה לישראל, כשמאחורינו עומדים בלב אחד כל אחינו אשר בתפוצת הגולה, רק עתה זכינו למאורע הגדול: המחזיר שכינתו לציון החזיר לנו את ירושלים.

(הרב משה צבי נריה בנאום שנשא לאחר שחרור ירושלים בשנת תשכ"ז)

הרב משה צבי נריה- אבי דור הכיפות הסרוגות, ממייסדי תנועת בני עקיבא ומקים ישיבת כפר הרא"ה.

  • מדוע זכינו לשחרר את ירושלים במלחמת ששת הימים?
  • לירושלים צריך להיכנס יחד, כחבורה אחת מאוחדת, האם לדעתכם יש עוד דברים שניתן להשיג אותם רק כחבורה אחת?

……..

  1. "בְּרָב עָם – הַדְרַת מֶלֶךְ" (משלי, יד, כח)
  • למה כבוד המלך נמדד בכמות העם?
  • האם בשבט שלנו יש הדרת מלך?, אם כן- האם אנחנו שמחים בכך?, אם לא- כיצד ניתן לגרום לכך שתהיה 'הדרת מלך' אצלנו בשבט?

…….

כדי להגשים חלום ולהצליח להגיע להישגים משותפים גבוהים צריך להכניס כל אחד ואחד לתוכנו, לתוך ליבנו, ולפעול יחד, רק כך נצליח להתקדם!.

……

להורדת קובץ pdf לחץ כאן

דעתך חשובה לנו