איתור סניפים וכפרי בוגרים
שם השבט | שנת לידה עברית | שנת לידה לועזית | מדוע נקרא כך |
רֵעים | תשס”ט | 2009 | רֵעים – על שם הרֵעּות בין הקב”ה לעמו שמתגלה ביום שמחת תורה, ביום שבו רצה האויב לעצור את מנגינת חיינו.
רֵעים – על שם הקיבוץ בעוטף ישראל שמייצג את כל אותם יישובים שגילו גבורה במשך יותר משבעה עשורים ונפגעו ישירות בטבח הנורא ביום שמחת תורה. רֵעים – על שם רעים אהובים שזינקו לקרבות ונתנו את חייהם, את כל אשר יכלו לתת, ובהם רבים מבוגרי התנועה ובוגרותיה, שגדלו על ערכי התנועה ומכוחם שאבו את תעצומות הנפש. רֵעים – על שם אחינו ואחיותינו החטופים בשבי חמאס שאנו זועקים לשחרורם ולשיבתם לגבולם. רֵעים – על שם האחדות העמוקה המתגלה בימים אלו ונצרכת לעמנו דווקא בעת הזו. חברי שבט רֵעים, שאו את תפקידכם ההיסטורי, וברוח הרב דרוקמן זצ”ל אִמרו “הננו” לכל משימה, הקשיבו למילותיו של דוד המלך, “לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְרָה נָא שָלֹום בָך. לְמַעַן בֵית ה’ א-להֵינּו אֲבַקְשָה טֹוב לָך”, ובעזרת ה’ בזכות הרֵעות העמוקה נזכה להסרת דמעה מעל כל פנים, להשבת החטופים לגבולם, לחזרתם של חיילי צה”ל לחיים ולשלום ולגאולה |
קַוֵּה | תשס”ח | 2008 |
קווה – הציווי של דוד המלך המזכיר לנו את המילים “קווה אל ה’ חזק ויאמץ ליבך וקווה אל ה'” ואת פירושן במסכת ברכות שגם כשמתגלים קשיים ויש נפילות נמשיך לקוות לה’, לייחל ולפעול. |
השחר | תשס”ז | 2007 |
השחר המזכיר לנו את האור הגדול שאנו זוכים לו ואת המחויבות שלנו להמשיך להאיר את דרכנו בכל הארץ ובכל מחוז. |
רפאל | תשס”ו | 2006 |
חברי שבט רפאל, מלאו את העולם ברפואה! רפאו את הלבבות של חברי העם הנפלא שלנו. המשיכו לפעול עם א-ל בכל משימה שתיקראו אליה כחברי חבריא ב’ מתוך הקשבה לקול האלוקי. התפללו אל אבינו שבשמיים שישלח רפואה שלמה לכל חולי עמנו ולכל חולי העולם כולו ממגפת הקורונה וימנע מגפה מעמנו, מארצנו והאנושות כולה. עשו זאת בעוז בענווה. עשו זאת באמונה שלמה בדרך שאליה חונכתם ואליה תחנכו את חברי התנועה כולה עת תקבלו תפקידים בחבריא ב’. שאו בגאווה את המשימה שאתם מטים אליה שכם כחברי חבריא ב’ של תנועתנו, ויחד אתכם נעמוד כולנו ונזכה לרפואת העולם, לרפואת האחווה הלאומית שלנו מהשסעים והמחלוקות שלא לשם שמיים ולרפואה שתתקן את כל הכאבים עד להגשמת גאולתנו השלמה. |
סיני | תשס”ה | 2005 |
אנו מבקשים לשוב ולהיפגש עם המקור בו ניתנה לנו תורתנו, אנו בוחרים להיזכר בציווי המלווה את עם ישראל לאורך הדורות, לשוב ולשמוע את הקולות החקוקים בליבותינו והמצווים אותנו בענווה לשמוע, ללמוד, לשמור ולעשות. לנוכח ערכים אלו נבחר שמכם: ואתם, שבט הרא”ה – סיני ייקרא לכם! בסיני – נכרתה הברית העמוקה בין עם ישראל לא-לוקיו. בסיני – שם אמרנו נעשה ונשמע, קיבלנו את המחויבות לדרך של חיי עשייה ואמונה, מסיני יצאה הקריאה במסע הארוך של כולנו למפגש עם התורה בכל מרחבי החיים. ובסיני גילינו כי כוחנו טמון בענווה ובפשטות. בימים אלו נשמעים קולות של מחלוקת נוקבת בעם ישראל וברגע מיוחד זה אנו מבקשים לזכור את עוצמת המעמד בסיני בו חנה כל עם ישראל יחדיו: כל הגוונים וכלל הסגנונות עמדו כאיש אחד בלב אחד. לאור שמכם חברי שבט סיני אנו קוראים דווקא בימים אלו להוסיף ולבקש את האחדות והאחווה בין כל חלקי עמנו. חברי שבט סיני, שאו בגאון את דרך המחויבות והשמחה בתורה ובמצוות, עלו בעשייה למען אחדות העם וחיבורו, ויהיו בעז”ה חוליה מפוארת בשרשרת העשייה של תנועת בני עקיבא, הפועלת כל השנה בעוז וענווה למען עמנו ארצנו ותורתנו. |
דורות | תשס”ד | 2004 |
בימים אלו אנו מבקשים לחזק את הברית הקדושה של המשפחה, את החיבור של כל אחד ואחת לשורשים המפוארים שלו, להוריו, לסביו ולסבתותיו ולקבל את הציווי להמשיך בדרך ובייעוד. אנו מבקשים לומר לכל חניך וחניכה שהוא לא לבד, שהוא חלק ממשפחה גדולה. כל אחד ואחת מאיתנו מחויב למשפחה שלו – היא הזהות שלו והיא הייעוד שלו. כל אחד מאתנו הוא אדם של עבר, הווה ועתיד. בימים אלו בהם בני עקיבא בשנתה התשעים, אנו מבקשים לחזק את הברית לתנועה. תשעים שנה פועלת |
הנני | תשס”ג | 2003 |
בשנה זו בחרנו לעסוק בהובלה. הדרישה ליזום, לפעול ולפרוץ נכונה היום לא פחות מאי פעם. זו הדרך שהובילה את העם כולו מהגלות האיומה ותוביל בעזרת ה’ עד להשראת שכינה במקום מקדשנו. הובלת האומה דורשת מאתנו להיות מוכנים לשאת בנועם עול השליחות. אנו נוביל בדרכה של תנועת בני עקיבא – דרך של זריזות וענווה. כשנקראו גדולי אומתנו לשליחות מיד ענו ואמרו: אנו מוכנים. אברהם אבינו נענה לציוויו של הקב”ה ללכת לעקוד את בנו. יוסף הלך לחפש את אחיו, והטביע בכולנו את המידה “את אחיי אנוכי מבקש”. משה רבנו קיבל עליו להוציא את ישראל ממצרים לארצנו הקדושה. כל אלו קיבלו את שליחות ההובלה בענווה, בזריזות ובנעימות, למרות כל המכשולים ולעומת כל הנחשולים. לנוכח שליחות זו נבחר שמכם. ואתם, שבט הרא”ה, ‘הנני’ ייקרא לכם! |
אורות | תשס”ב | 2002 | בימים אלו אנו מבקשים להגביר את האור בינינו. בחודש שבו התגלה שמעט מן האור דוחה הרבה מן החושך; בימים אשר מתברר יותר מכול שתפקידו של עם ישראל להיות אור לגויים, בימים אשר הבטחנו לעצמנו לפעול מתוך אמון באורות הטמונים בכל יהודי ויהודי; בימים שבהם אנו רוצים שיהיו בתנועה אורות מגוונים בזכות מגוון האנשים – אנו מחויבים להגדיל את האור. עת אויבנו מדליקים אש של שנאה, אנו מדליקים אור של אמונה ועשייה. לנוכח דרך זו נבחר שמכם: ואתם, שבט ‘הרא”ה’ – ‘אורות’ ייקרא לכם! משימת הגדלת האור תיעשה מתוך האמונה בדור שגילה לנו הראי”ה זצ”ל בספרו ‘אורות’, והרב נריה תרגמהּ לנו לאורח חיים, שבו מוסיפים אורות כנגד צללים. יאיר לנו כוכב תורה ודרכנו תהיה סוגה בעבודה. בלב אמיץ ובעזרת ה’, עלה נעלה!חברי שבט ‘אורות’ – התמלאו באור! המשיכו לפתח מטרות אישיות ולאומיות וישמו אותן בצניעות אישית וללא מורא. הגדילו את פועלה של התנועה בעצמכם, בשבט שלכם, בסניף ובמדינה. ברכתנו תלווה אתכם בהצטרפותכם לחבריא ב’, לפעילות מבורכת של עשייה ויצירה עם רבבות חברי התנועה ובוגריה, בקידוש שם שמים בכל תחומי החיים. |
מורשה | תשס”א | 2001 | לאחר מאבק של 30 שנה, מאבק לו היינו שותפים כתנועה, השתחרר יונתן פולארד מהכלא יונתן הקריב את חיי היחיד שלו למען הכלל ואנו מאחלים לו אריכות ימים ונושאים תפילה שעד מהרה יתקיים בו “ושבו בנים לגבולם”. בימי חודש הארגון מצאנו עצמנו במאבק מול אויבינו המערערים על זכותנו להיאחז בארץ ועל זכותנו לחיות בה. חרטנו על דגלנו להיות נאמנים לעם, לארץ ולתורה – ארצנו ותורתנו אינם ירושה פרטית, אין הם מסורים ליחיד, על שניהם נאמר בתורתנו כי הם מורשה לכולנו, כאשר אנו נוהגים כקהילה – קהילת יעקב אז התורה לנו מורשה. על התורה נאמר: “תּוֹרָה צִוָּה לָנוּ מֹשֶׁה מוֹרָשָׁה קְהִלַּת יַעֲקֹב.” ועל הארץ: “וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר נָשָׂאתִי אֶת יָדִי לָתֵת אֹתָהּ לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב וְנָתַתִּי אֹתָהּ לָכֶם מוֹרָשָׁה אֲנִי ה”. נוכח השאיפה להביא לידי ביטוי בחיינו את היותנו חוליה בשרשרת הדורות, חוליה היורשת ובע”ה גם מורישה, נבחר שמכם. ואתם שבט הרא”ה מוֹרָשָׁה יקרא לכם!!! יחד עמכם נמשיך לשלוח יד אחים אל כל חלקי העם, לחבר ולהתחבר, לדבוק בדרך בה אנו מאמינים, דרך תורה ועבודה. נמשיך לשיר בקול רם: מולדת זו ארץ אבות ארצנו הקדושה – מידי אביר יעקב לנו מוֹרָשָׁה חברי שבט ‘מורשה’ – תמשיכו להציב מטרות אישיות ולאומיות ותיישמו אותם בצניעות אישית וללא מורא. ברכתנו תלווה אתכם בהצטרפותכם היום לחבריא ב’, לפעילות מבורכת של עשייה ויצירה יחד עם רבבות חברי ובוגרי התנועה שפעילים כדי לקדש שם שמיים בכל תחומי החיים. |
ציון | תש”ס | 2000 |
השנה שינינו את מועד שבת הארגון, כדי לחגוג יחד עם חברנו העולים מאתיופיה את חג ה’סיגד’, חג המבטא את כמיהתם וערגתם בת מאות השנים לציון, גבורתם, דבקותם וכמיהתם לציון מהווה עבור כולנו מודל לחיקוי. |
אביחי | תשנ”ט | 1999 | הקריאה אותה קראנו השנה בחודש הארגון היא “חיים ציונות” – אנו מאמינים כי המעשה הציוני ומדינת ישראל בראשו הינם מימוש הברית שבין עם ישראל לאלוקיו, ה’ציונות’ כוללת בתוכה יהדות וישראליות שלא ניתן לנתק ביניהם ובה גלומים התקוות הגדולות, החלומות והשאיפות של עם ישראל במשך דורות – תקוות לתיקון העולם והחברה תקוות למימוש שאיפתנו להיות ממלכת כהנים וגוי קדוש וההבנה הבסיסית כי הגאולה היא תהליך!בעיצומם של ימי חודש הארגון נתבקש מורנו ורבנו הרב אברהם צוקרמן זצ”ל לישיבה של מעלה, הרב אברהם צוקרמן היה חבר בני עקיבא במשך כשמונה עשורים וחבר פעיל בהנהלה הארצית עד ימיו האחרונים. הוא היה מורה דרך לרבים שגילם בחייו את המושג “חיים ציונות” – בהתמדתו, בצניעותו ובכל הליכותיו היווה דמות מופת לחיקוי. מפעליו הרבים, ישיבות ואולפנות בני עקיבא הפרושים על מפת ארצנו, אלפי תלמידיו ותורתו מהווים אותות לדרכו הציונית – מדמותו רבת ההוד ניתן ללמוד כיצד לחיות חיי ציונות.בע”ה נקבל על עצמנו להיענות לקריאה “לך לך”, בדרכו של אברהם אבינו, ובדרכו של הרב אברהם צוקרמן עליו ניתן לומר: “וְשַׂמְתָּ שְּׁמוֹ אַבְרָהָם וּמָצָאתָ אֶת-לְבָבוֹ נֶאֱמָן לְפָנֶיךָ” נוכח השאיפה להביא לידי ביטוי בחיינו את דרכו ומידותיו נבחר שמכם. ואתם שבט הרא”ה אביחי יקרא לכם!!!נזכה כולנו בע”ה, כי שם זה המבקש להטביע בכם חותם מדמותו החיה של מו”ר הרב אברהם צוקרמן זצ”ל יהווה עבורכם צו חיים “כִּי יְדַעְתִּיו לְמַעַן אֲשֶׁר יְצַוֶּה אֶת בָּנָיו וְאֶת בֵּיתוֹ אַחֲרָיו וְשָׁמְרוּ דֶּרֶךְ ה’ לַעֲשׂוֹת צְדָקָה וּמִשְׁפָּט לְמַעַן הָבִיא ה’ עַל אַבְרָהָם אֵת אֲשֶׁר דִּבֶּר עָלָיו”חברי שבט אביחי – תמשיכו להציב מטרות אישיות ולאומיות ותיישמו אותם בצניעות אישית וללא מורא. ברכתנו תלווה אתכם בהצטרפותכם היום לחבריא ב’, לפעילות מבורכת של עשייה ויצירה עם רבבות חברי ובוגרי התנועה שפעילים כדי לקדש שם שמיים בכל תחומי החיים. |
נאמן | תשנ”ח | 1998 | על דגלנו חרטנו את התביעה מעצמנו לנאמנות. נאמנות לתורתנו, נאמנות לארצנו, נאמנות לעמנו, נאמנות לחיים של צדקה ומשפט. כחברים נאמנים – יחד נרים בענווה את דגלנו, דגל תורה ועבודה. זאת מתוך שאיפה להגשים את חזון העם היהודי השב לארצו ומקים בה מדינה. נוכח שאיפות אלו נבחר שמכם. ואתם שבט הרא”ה ‘נאמן’ יקרא לכם!!! נלך בדרכו של אברהם עליו מעיד הכתוב: “וּמָצָאתָ אֶת-לְבָבוֹ נֶאֱמָן לְפָנֶיךָ” ובדרכו של משה רבנו אדון הנביאים עליו נאמר: “בְּכָל-בֵּיתִי נֶאֱמָן הוּא” נשים לנגד עיננו את שמואל הנביא עליו נאמר: “וַהֲקִימֹתִי לִי כֹּהֵן נֶאֱמָן כַּאֲשֶׁר בִּלְבָבִי וּבְנַפְשִׁי יַעֲשֶׂה וּבָנִיתִי לוֹ בַּיִת נֶאֱמָן וְהתְהַלֵּךְ לִפְנֵי-מְשִׁיחִי כָּל-הַיָּמִים” – נשאף גם אנו בכל לבבנו ובנפשנו למלא את ייעודנו כדור נאמן לעמו תורתו וארצו ומתוך כך נזכה במהרה בימינו לבניית ביתנו הנאמן. חברי שבט ‘נאמן’ – התייצבו נאמנים! תמשיכו להציב מטרות אישיות ולאומיות ותיישמו אותם בצניעות אישית וללא מורא. ברכתנו תלווה אתכם בהצטרפותכם היום לחבריא ב’, לפעילות מבורכת של עשייה ויצירה עם רבבות חברי ובוגרי התנועה שפעילים כדי לקדש שם שמיים בכל תחומי החיים. |
איתן | תשנ”ז | 1997 | |
נעלה | תשנ”ו | 1996 | |
להבה | תשנ”ה | 1995 | |
הגבורה | תשנ”ד | 1994 | |
דביר | תשנ”ג | 1993 | |
שבות | תשנ”ב | 1992 | |
נצח | תשנ”א | 1991 | |
אחיה | תש”נ | 1990 | |
לביא | תשמ”ט | 1989 | |
אלעד | תשמ”ח | 1988 | |
עמיצור | תשמ”ז | 1987 | |
קוממיות | תשמ”ו | 1986 | |
עז | תשמ”ה | 1985 | |
יחיעם | תשמ”ד | 1984 | |
התקומה | תשמ”ג | 1983 | |
נריה | תשמ”ב | 1982 | |
שלם | תשמ”א | 1981 | |
אמונה | תש”מ | 1980 | |
אחדות | תשל”ט | 1979 | |
ברמה | תשל”ח | 1978 | |
נחלה | תשל”ז | 1977 | |
עמישב | תשל”ו | 1976 | |
המבשר | תשל”ה | 1975 | |
הצבי | תשל”ד | 1974 | |
עצמאות | תשל”ג | 1973 | |
דרור | תשל”ב | 1972 | |
החלוץ | תשל”א | 1971 | |
ידידיה | תש”ל | 1970 | |
אחוה | תשכ”ט | 1969 | |
אלישיב | תשכ”ח | 1968 | |
עמיעד | תשכ”ז | 1967 | |
צוריאל | תשכ”ו | 1966 | |
התחיה | תשכ”ה | 1965 | |
היובל | תשכ”ד | 1964 | |
אריאל | תשכ”ג | 1963 | |
עמיחי | תשכ”ב | 1962 | |
רעות | תשכ”א | 1961 | |
גולן | תש”כ | 1960 | |
כיסופים | תשי”ט | 1959 | |
ישורון | תשי”ח | 1958 | |
שובה | תשי”ז | 1957 | |
שחם | תשי”ו | 1956 | |
צורים | תשי”ה | 1955 | |
הראל | תשי”ד | 1954 | |
מוריה | תשי”ג | 1953 | |
יחדיו | תשי”ב | 1952 | |
להגשמה | תשי”א | 1951 | |
נחשון | תש”י | 1950 | |
גלבוע | תש”ט | 1949 | |
מגשימים | תש”ח | 1948 | |
שחל | תש”ז | 1947 | |
אורים | תש”ו | 1946 | |
עלומים | תש”ה | 1945 | |
נטעים | תש”ד | 1944 | |
חלוצים | תש”ג | 1943 | |
מרחבים | תש”ב | 1942 | |
נחלים | תש”א | 1941 | |
יבנה | ת”ש | 1940 | |
אמונים | תרצ”ט | 1939 | |
הטירה | תרצ”ח | 1938 | |
מתנחלים | תרצ”ז | 1937 | |
איתנים | תרצ”ו | 1936 | |
גאולים | תרצ”ה | 1935 | |
עציון | תרצ”ד | 1934 | |
נתיבות | תרצ”ג | 1933 | |
‘גרעינים א’ -ז | תרפ”ו-תרצ”ב | 1926-1932 |