איתור סניפים וכפרי בוגרים
בחודשיים האחרונים עמדו החניכים שלכם בלב מתהליך השיבוצים לתפקידים בסניף; תהליך המלווה בהרבה רגשות והשפעות חברתיות. עכשיו, בסיומו של התהליך, אתם המדריכים צריכים לפגוש אותם כדי להרגיש, להקשיב ולחזק. התפקיד שלכם כמדריכים הוא לפעול בשני מישורים: ברמת הפרט – לחבק כל חניך וחניכה ולתת להם כוחות לפעול בתפקיד החדש שלהם, וברמת הכלל – לשמר את השבט ולהעצימו כחבורה אחת.
המקום שלכם כמדריכים חשוב ומשמעותי: להיות שם בשביל כל חניך וחניכה. לצורך זה קיימו שיחה אישית עם כל אחד מהחניכים. שימו לב – חשוב ליזום שיחות אישיות עם כל החניכים שלכם. תמיד יהיו מי שיתביישו או יכעסו ולא יפנו אליכם בעצמם. הם צריכים את זה!
התעדכנו כל הזמן במצב החניכים תוך כדי התהליך ובעקבותיו, ועשו סדר עדיפויות בשיחות לפי הצורך של החניכים.
מד"שים – בשבטים גדולים אפשר לחלק את החניכים בין המדריכים, וכל אחד ישב לשיחה עם חלק מהחניכים, כדי שכל החניכים ישוחחו עם מדריך או מדריכה בשבוע שלאחר השיבוצים. בכל אופן לא מומלץ שיותר משני מדריכים יקיימו יחד שיחה אישית עם חניך אחד.
שלום, מה שלומך?
אנחנו נפגשים עכשיו לשיחה אחרי תהליך השיבוצים, כדי לדבר קצת עליך...
יש לך משהו לומר לי?
איך היה לך בתהליך?
מה התחושות שלך בנוגע לתפקיד ששובצת אליו?
מה הציפיות שלך מהמשך התנהלות השבט ומחבריא ב'?
חזרו על התחושות וחשבו יחד איך מתוך התחושות ימשיכו החניכים לפעול בשבט ובסניף בצורה הטובה ביותר. חשוב לסכם את השיחה בנימה חיובית, לחזור על היתרונות ועל נקודות החוזק שדיברתם עליהם ולהתרכז בצדדים החיוביים. ואולם אם החניכים מרגישים תחושות קשות, אל תתעלמו מהן.
אמרו להם: "תודה רבה שדיברנו, זה היה חשוב. מוזמן/נת לפנות בכל מה שאת/ה צריך/כה, אשמח שנדבר עוד".
אל תיעלמו! המשיכו להיות כתובת, להקשיב, לעקוב ולהוביל.
אם צריך לעדכן בפרטים מהשיחה את הקומונרית או את מדריכי הצוות שאליו שובצו החניכים – כדאי לעשות זאת מיד לאחר השיחה.