מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

שיחה אישית אחרי השיבוצים

מדריכים יקרים,

בחודשיים האחרונים עמדו החניכים שלכם בלב מתהליך השיבוצים לתפקידים בסניף; תהליך המלווה בהרבה רגשות והשפעות חברתיות. עכשיו, בסיומו של התהליך, אתם המדריכים צריכים לפגוש אותם כדי להרגיש, להקשיב ולחזק. התפקיד שלכם כמדריכים הוא לפעול בשני מישורים: ברמת הפרט – לחבק כל חניך וחניכה ולתת להם כוחות לפעול בתפקיד החדש שלהם, וברמת הכלל – לשמר את השבט ולהעצימו כחבורה אחת.

המקום שלכם כמדריכים חשוב ומשמעותי: להיות שם בשביל כל חניך וחניכה. לצורך זה קיימו שיחה אישית עם כל אחד מהחניכים. שימו לב – חשוב ליזום שיחות אישיות עם כל החניכים שלכם. תמיד יהיו מי שיתביישו או יכעסו ולא יפנו אליכם בעצמם. הם צריכים את זה!

התעדכנו כל הזמן במצב החניכים תוך כדי התהליך ובעקבותיו, ועשו סדר עדיפויות בשיחות לפי הצורך של החניכים.

מד"שים – בשבטים גדולים אפשר לחלק את החניכים בין המדריכים, וכל אחד ישב לשיחה עם חלק מהחניכים, כדי שכל החניכים ישוחחו עם מדריך או מדריכה בשבוע שלאחר השיבוצים. בכל אופן לא מומלץ שיותר משני מדריכים יקיימו יחד שיחה אישית עם חניך אחד.

 

אווירה –

  • האווירה צריכה להיות נעימה ונוחה ולאפשר פתיחות.
  • חשבו על מקום שכיף להיות בו ועם זה שקט בו, כדי שתוכלו לדבר.
  • אפשר להביא צ'ופר או לשבת על כוס קפה.

 

הכוונת השיחה –

  • אתם מובילים את השיחה; הגיעו אליה מוכנים. חשבו לאן אתם רוצים לכוון את השיחה ובמה חשוב לכם לגעת.
  • במהלך השיחה חבשו את כובע המקשיבים. רק מקשיבים. בלי שיפוטיות ובלי לתת תשובות. הכילו את התחושות של החניכים ואפשרו להם להגיד את כל מה שהם מרגישים.
  • אל תיכנסו כלל למגוון השיקולים שנעשו בשיבוץ, תנו תחושה שאתם מאמינים במערכת שעשתה את השיקולים הנכונים. אל תשקפו את דעתכם האישית על שיבוץ זה או אחר.
  • תוכלו להשתמש בקלפי השיח מהמשחק 'משחקים ברגשות' שנמצאים בסניף (שאלו את הקומונרית) לצורך פתיחת השיחה והצפת הרגשות של החניכים. הקלפים יוכלו לעזור להם להיפתח ולדבר.

 

פתיחה –

שלום, מה שלומך?

אנחנו נפגשים עכשיו לשיחה אחרי תהליך השיבוצים, כדי לדבר קצת עליך...

יש לך משהו לומר לי?

איך היה לך בתהליך?

מה התחושות שלך בנוגע לתפקיד ששובצת אליו?

מה הציפיות שלך מהמשך התנהלות השבט ומחבריא ב'?

 

סיכום –

חזרו על התחושות וחשבו יחד איך מתוך התחושות ימשיכו החניכים לפעול בשבט ובסניף בצורה הטובה ביותר. חשוב לסכם את השיחה בנימה חיובית, לחזור על היתרונות ועל נקודות החוזק שדיברתם עליהם ולהתרכז בצדדים החיוביים. ואולם אם החניכים מרגישים תחושות קשות, אל תתעלמו מהן.

אמרו להם: "תודה רבה שדיברנו, זה היה חשוב. מוזמן/נת לפנות בכל מה שאת/ה צריך/כה, אשמח שנדבר עוד".

 

אחרי השיחה –

אל תיעלמו! המשיכו להיות כתובת, להקשיב, לעקוב ולהוביל.

אם צריך לעדכן בפרטים מהשיחה את הקומונרית או את מדריכי הצוות שאליו שובצו החניכים – כדאי לעשות זאת מיד לאחר השיחה.