מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

נעל נעליך – מסלול לפניך

 

כולנו יוצאים למסע, כולנו לומדים על המסלולים והקשר שלהם אלינו. אבל האם אי פעם חשבתם איפה אתם ישנים? מאת: שחר פריינטה, סיירת תקשורת

מחוז שרון שומרון

“חבר, לוחם, צנחן, איש הבקעה והאדמה”.

אברהם (ממושי) אלרן ליזרוביץ מראשון לציון, סגן מפקד עוצבה בצנחנים, נפצע קשה בפיגוע בלבנון במלחמת לבנון (שלום הגליל) ומת שלושה ימים לאחר שנפגע, ביום כ”ד בטבת תשמ”ה, 17.1.1985. ההנצחה הוקמה בבקעת הירדן, שם שירת בין 1982 ל-1984 כמפקד חטיבת הבקעה.

אנדרטת הבקעה–  המקום בו אנו נישן,נמצאת על גבעה בולטת ליד מפגש הבקעה ליד המושב פצאל.  כ-200 מטר צפונית לצומת הבקעה. הדרך עוברת ליד חורשה וחניון ופונה לעבר הגבעה.

במקום, מתחת לאנדרטת הבקעה, הוקם אמפיתיאטרון בנוי אבן המשתלב היטב בנוף המדברי.

 זהו אותו המקום, אשר נבנה לזכר איש כל כך גדול.. דווקא שם נישן, בשביל להראות שבזכות אנשים גדולים כמוהו אנחנו יכולים לטייל ולהינות כתנועה!

מחוז דן

“על שפת ים כינרת מי גר שם? רק נער כעוף בדמי יער! לומד שם תורה הוא מפי הנביא אליהו. ”
כל החורף עינינו נשואות  אליה, הכינרת, המקום אשר בלעדיו אין חיים,כל חורף כולנו תקווה ומלאי תפילה שתתמלא על ידי הגשמים. ועכשיו שהגיע האביב נוכל לראות איך הכנרת התמלאה ונישא תפילת תודה לקב”ה .

שם ממש אנו נישן, על שפת הכינרת בחוף צמח. שם נהיה כולנו מחוז דן! רק הצעירים.. נוכל ממש לשמוע את הרכזים והמדריכים שלנו מלמדים אותנו את אותו הדבר בשיר, “ציונות דתית” שזהו הנושא הנבחר למסע השנה.

ומה עוד יהיה?!
הולך להיות לימוד מחוזי לכל הסניפים!
נראה סרטים (נסיך מצרים,מבצע יונתן, ותיאום כוונות)
ואחר כך ה-דבר שכולכם חיכיתם לו-
התוועדות עם הרב רן שריד!
כמובן שיהיה שמח!

מחוז דרום

“זה פשוט לא יכול להיות!” אמר אחד מההורים השכולים של חטיבת הנח”ל.

“לא יכול להיות שלכל החיילים שאינם עוד, לכל הבנים שלנו שנפלו על קידוש ד’, קידוש הארץ יהיה רק חדר זיכרון קטן ומסכן..”

מאז, ההורים השכולים של חטיבת הנח”ל הציבו לעצמם מטרה, לבנות למען אותו הזיכרון על בניהם שנפלו אנדרטה מכובדת ויפה- אנדרטת הנח”ל, שכולם ידעו שלמרות הכאב והקושי אנחנו לא מוותרים! ארץ ישראל שלנו תמיד!
ההורים בחרו בעיר פרדס חנה בשל הקרבה למחנה החטיבה.

המגדל הגדול שבמרכז מזכיר מגדל מים, המבטא את המשך ההתישבות בארץ!

הוא נבנה בצורת סמל החטיבה, המגל והחרב.

באתר קיימים בנוסף לאנדרטה גם אמפיתיאטרון וחורשה. מסביב לאתר פזורים כלים חקלאיים וכלי נשק, כסמל לעיסוק הנח”ל בעבודה, בחקלאות ובצבא.  בחורשה שמסביב לאתר מתועדות יחידות הנח”ל השונות .

ושם אנו, מחוז דרום נישן, במקום אשר הוקם לזכר אותם אנשים ,חיילים אשר אינם עוד, דווקא שם אנו נסמל את ההמשך של התיישבות, ואת ההמשך של אותם האנשים! כי בזכותם אנחנו יכולים לטייל בשקט ובשמחה! כי במותם ציוו לנו חיים.

מחוזות חיפה וצפון

כרמיאל זו עיר שנמצאת בצפון הארץ בין הגליל העליון לגליל התחתון.

מה מקור השם כרמיאל? סבב העיר ישנם כרמי זיתים, והם נתנו את השם לעיר.

העיר הוקמה בבקעת בית הכרם (בקעת שגור) בשנת 1964 על אדמות שהופקעו ונלקחו מידי הכפרים הערביים בסביבה – דיר אל אסד, מג’ד אל כרום, בענה ונחף , ומטרתה הייתה ליישב את השטחים.

” המטרה שלנו אחת ויחידה! כל כך ברורה! עלינו לקטוע את רצף התיישבות הערביים במרכז ובגליל.. הכול כבר מוכן, קנינו את האדמות! עכשיו אנו רק מחכים לכם! החלוצים אשר באים לפני המחנה, ה’ יהיה איתכם!”

הקמתה של העיר היוותה למעשה חלק מתוכנית  שמטרתה הייתה קטיעת רצפי התיישבות ערבים במרכז הגליל. מיקומה של העיר נבחר מתוך כוונה ליצור קשר התיישבותי יהודי בסמוך לכביש עכו – צפת, הכביש העיקרי המחבר את מרכז הארץ עם ישובי הגליל העליון ואצבע הגליל.

ושם אנו נישן, במקום אשר הראה לכל אומות העולם שאנחנו כאן בשביל להשאר! שאנחנו כאן בשביל להתיישב בכל פיסת חבל ארץ אשר שלנו היא.. ובעז”ה עוד נמשיך לקום ולבנות והמסע הזה הוא רק ההתחלה..

מחוז יהודה

בראשית חשוון התש”ו עלתה לקרקע קבוצת משואות יצחק, ליד כפר עציון (אשר נקראה על שם  הרב יצחק הרצוג, הרב הראשי לישראל.)

מקימי הקבוצה היו חברי תנועת בני עקיבא.רובם היו ניצולי שואה אשר באו להפריח את השממה, גוש עציון היה בזמנו נקודה חשובה ביותר, כי הייתה בדרך לירושלים, אם גוש עציון נופל גם ירושלים עלולה ליפול! ולכן היו חייבים לחסום את הערבים .
אך כעבור כמה שנים ערב יום ההכרזה על מדינת ישראל, אותה קבוצה נפלה בשבי של הלגיון הירדני ביחד עם עין צורים, כפר עציון ורבדים.

ישבתי ליד אחד מזקני המושב שלי שנפל בשבי והוא אמר לי :
“את יודעת מה הכי מרגש אותי במסע שאתם הולכים אליו? שכל המחוז הולך להפריח חיים בו נפלו רבים,הולכים להראות שעם ישראל חי וקיים!”

מחוז יהודה יישנו בלילה במשואות יצחק הישנה, במקום בו גרו הרבהמהסבים והסבתות של חלק מחברי המחוזוכיום נמצאים במשק החדש בבקעת שפיר(משואות יצחק החדשה).

מחוז ירושלים

“על שפת ים כינרת מי גר שם? רק נער כעוף בדמי יער!  לומד שם תורה הוא מפי הנביא אליהו. ”
כל החורף העיניים שלנו נשואות אליה, הכינרת, המקום אשר בלעדיו אין חיים, כל חורף כולנו תקווה ומלאי תפילה שתתמלא על ידי הגשמים. ועכשיו שהגיע האביב נוכל לראות איך הכנרת התמלאה ונישא תפילת תודה לקב”ה .

הַכִּנֶּרֶת היא ימה בצפון מזרחה של ישראל. זהו אגם המים המתוקים הגדול בארץ ישראל. הכנרת מספקת כ-25% מצריכת המים בישראל והיא אחד ממקורות מי השתייה וההשקיה העיקריים שלה.

ושם ממש אנו נישן, על שפת הכינרת חוף צמח. שם נהיה כולנו מחוז ירושלים! נוכל ממש לשמוע את הרכזים והמדריכים שלנו מלמדים אותנו את אותו הדבר בשיר.

אנחנו זכינו לישון במקום אליו נקבצות הרבה תפילות. אנו זכינו לישון במקום אשר עבדו בו רבים בשביל שאנו נוכל לחיות , ולשתות בשלווה.