מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

נמות או נכבוש את ההר!

אתמול, יא' אדר א התשע"ד, יצאו כ- 5,350 חניכי שבט הרא"ה מכלל הארץ למסלול מעייף של  6.4 ק"מ. ללכת לכבוש את ההר!  מאת: ראשית לוינגר, סיירת תקשורת

אחרי נסיעה ממושכת הגענו לקיבוץ חצור, ירדנו מהאוטובוס שמנו תיק על הגב ויצאנו למסלול.

התחנה הראשונה הייתה ממש לפני העלייה. הראו לנו סרט על גבורה יהודית, על התמדה ועל ניצחון. על אנשי הביריה שעלו 3 פעמים להר ורק בפעם השלישית הצליחו לכובשו. ומנגד על ארצנו כיום, על המצב הביטחוני המורכב שנמצא בארץ, ובכל זאת אנחנו עדיין כאן.  הבנו כמה כוח יש לנו בתור עם ומה כוחה של מסירות והתמדה.

אחרי העלייה הראשונה הייתה תחנה נוספת- תחנה על מקומות בארץ ישראל. תחרות בין סניפים, מי מצליח לשים יותר ערים על המפה כמה שיותר מהר. על גדרות התיל נתלו שלטים עם כרזות: "עולים לביריה בשלישית" "נמות או נכבוש את ההר" וכו'.. החשנו צעדנו והמשכנו לעלות.

התחנה השלישית הייתה בסוף השלב השני של המסלול (מתוך ארבעה שלבים) תחנה עם תחרות, מי מצליח למשוך את החבל חזק יותר, איזה צד יפיל את הצד השני. נחנו טיפה צרחנו מורלים והמשכנו לטפס. תחנה רביעית הייתה אחרי שנכנסנו לעיר צפת, שם היה מסלול מכשולים מאתגר וכייפי במיוחד. שאלות ידע כללי: "כמה סינים יש בסין?" ושאלות על הביריה עצמה: "באיזו עלייה לביריה הצליחו לכובשה?" (סניף שענה נכון על השאלות היה בר סיכוי לזכות בפרס שווה במיוחד) היה נחמד ביותר. והתחלנו את העלייה להר הביריה עצמו. עלינו ועלינו, ועלינו והגענו! כבשנו את ההר!!

בפסגה חיכה לנו מרק מפנק במיוחד שעשו אסתר ויעקב. התיישבנו, נרגענו מההליכה ואכלנו מרק מפנק. ואז, התחיל המופע: סרט מושקע על השיר  "כי את כל הארץ אשר אתה רואה" ואחריו חיזיון אור קולי יפיפה שסיפר לנו את סיפורה של הביריה ואת מורשת הקרב שהשאירה אחריה.

המופע נגמר והוקראו שמות הסניפים הזוכים. הלכנו למצוא את האוטובוסים וחזרנו הביתה בשמחה ובששון עם הרגשה טובה בלב, אולי התעייפנו בדרך, אבל את הביריה כבשנו.