מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

דבר ההנהלה הארצית – שבת ארגון תשע”ה

חברי בני עקיבא ה' עמכם!

שבת הארגון מסיימת חודש מאמץ מרוכז של כולנו בארגון הסניף ובגיבושו לקראת שנת פעילות תנועתית פורייה.

זכינו השנה וחודש הארגון חל בשנת השמיטה, זכות זו הובילה אותנו להתבוננות מעמיקה במטרותיה של מצוות השמיטה, בד בבד עם קדושת ארץ ישראל הממומשת בשנת השמיטה, זוהי שנה של צדק חברתי... למדנו שעלינו ליישם בחיינו את הדרישה של תורתנו ונביאינו לעמול למען יצירת חברה צודקת, לפיתוח גישה נכונה ביחסינו אל הרכוש ויחסינו אל האחר.

אנו, חברי בני עקיבא מבקשים להצמיח דור נאמן השואף לקיום התורה בשלמות. וכדברי האדמו"ר החלוץ: "מי שרוצה לקיים את התורה בשלמות, אי אפשר לו להסתפק בשמירת הדינים המפורשים, כי אם עליו גם להתעמק במטרה הנשגבה הצפונה בדינים אלה, להשתדל למלאות את המטרה הזאת. עליו לחשוב לא רק על מה שישר וטוב בעיניו, כי אם על "הישר והטוב בעיני ה'".

בע"ה נמשיך בעוז ובענווה לחנך דור הרואה עצמו שותף ותורם בכל המישורים: בהתיישבות חקלאית ענפה בכל חלקי הארץ, במערכת הביטחון ובהגנה על ארצנו, בשירות הלאומי ובעשייה חברתית המחויבת לכל שדרות החברה, באקדמיה, בכלכלה, בתקשורת ובמינהל הציבורי. ומעל הכל – בבניין עולם של נאמנות ומחויבות לתורה ומצוותיה תוך המשך וחתירה לחברה המשתיתה את חייה על אדני הצדק והמוסר בבחינת 'צדק צדק תרדוף'.

לכל העמלים במלאכת הקודש בסניפי בני עקיבא הפזורים מקרית שמונה ועד אילת בערים ובמושבים, בקיבוצים, בשכונות ובישובים הקהילתיים. לפעילים, לבוגרים, לגרעינרים ולצוותי ההדרכה, לחניכים, להורים, למוסדות הלימוד ולכל חברי הקהילה שלוחה ברכת ה'.

במפקד חגיגי זה מתחדשים ועולים שבטי התנועה -

חברי שבט "הכנה"- ברוכים תהיו בהצטרפותכם לתנועת בני-עקיבא, ומעתה יקרא שמכם "נבטים".

חברי שבט "נבטים" ל "ניצנים" יעלו.

חברי שבט "ניצנים" ל "מעלות" תעלו.

ו"המעלות" ל"מעפילים" יעפילו.

חברי שבט "יובל" - המשיכו לפעול בסניף בשמחה, לצעוד ולהצעיד קדימה את כולנו.

ואתם שבט "מעפילים" - "הרא"ה" יקרא לכם כשמו של מרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק זכר צדיק לברכה, גדול בתורה, ענק רוח ואוהב גדול לעמו וארצו. מורה ומאיר דרכה של הציונות הדתית.

השנה שינינו את מועד שבת הארגון, כדי לחגוג יחד עם חברנו העולים מאתיופיה את חג ה'סיגד', חג המבטא את כמיהתם וערגתם בת מאות השנים לציון, גבורתם, דבקותם וכמיהתם לציון מהווה עבור כולנו מודל לחיקוי.

בשנה החולפת ובימי חודש הארגון מצאנו עצמינו שוב במאבק מול אויבינו המערערים על זכותנו להיאחז בארץ, על זכותנו לחיות בה, על זכותנו לעלות בהר ה' נאמר בקול גדול: רוחנו איתנה ואמונתנו גדולה! באנו הנה לאחר שנות גלות כדי לכונן "מַמְלֶכֶת כֹּהֲנִים וְגוֹי קָדוֹשׁ", כדי להיות 'עם חופשי בארצנו, ארץ ציון וירושלים'!

נוכח הרצון להביא לידי ביטוי בחיינו את השאיפה לאחיזתנו בציון - ציון עליה אומר הנביא כי: "צִיּוֹן בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה וְשָׁבֶיהָ בִּצְדָקָה" נבחר שמכם - ואתם שבט הרא"ה צִיּוֹן יקרא לכם!!!

נצהיר יחדיו: "לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה, וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט, עַד-יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ, וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר"

נעמול יחדיו ונזכה בע"ה להתגשמות דברי הנביא: "וְאָשִׁיבָה שֹׁפְטַיִךְ כְּבָרִאשֹׁנָה וְיֹעֲצַיִךְ כְּבַתְּחִלָּה, אַחֲרֵי כֵן יִקָּרֵא לָךְ עִיר הַצֶּדֶק קִרְיָה נֶאֱמָנָה"

חברי שבט  'ציון' - תמשיכו להציב מטרות אישיות ולאומיות ותיישמו אותם בצניעות אישית וללא מורא. ברכתנו תלווה אתכם בהצטרפותכם היום לחבריא ב', לפעילות מבורכת של עשייה ויצירה יחד עם רבבות חברי ובוגרי התנועה שפעילים כדי לקדש שם שמיים בכל תחומי החיים.

בברכת חברים לתורה ועבודה  -  דני הירשברג בשם הנהגת בני עקיבא