מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

חידון התנ”ך של סניף עלי

ביום שלישי א' ניסן התשע"ד, ערך סניף עלי חידון תנ"ך לזכרו של מעיין אושפיזאי. מעיין נהרג בכד' סיוון התשע"א מרכב שפגע בו בכביש כשחזר מטיול במעיין הסמוך ליישוב. מעיין היה ילד חי במלוא מובן המילה. מלא שמחת חיים, היה חבר טוב וידע להגיע אל ליבם של כולם ולעזור לכל מי שצריך. אהב את ארץ ישראל וטייל בה המון, היה ילד חכם וצנוע והיה לו את השילוב המנצח בין חי חברה ללימודים.

החידון היה השלב האחרון בתהליך לימוד ארוך שהתחיל מחודש שבט:

כל שבט קיבל על עצמו ספר מהתנ"ך, והסניף הוציא חוברות הסברה על הספרים. בתקופה האחרונה כל פעולת שבת הייתה נפתחת בעשר דקות של לימוד המדריכים יחד עם החניכים ואחרי זמן מה עשו החניכים מבחן. השניים מכל שבט עם הציון הגבוה ביותר עלו לשלב האחרון (החידון).

בתחילתו של החידון, דיבר הרב אברהם שילר (רב היישוב) וסיפר שבילדותו היה הולך לישון עם התנ"ך, וכל יום היה לומד פרק או שניים. לסיום, ברך את המתמודדים ואת כל הקהל שיגיעו לחידון התנ"ך העולמי.

לאחר מכן, קובי אלירז, יו"ר הוועד המקומי בעלי עלה לשאול את החניכים שאלות על פרשת השבוע והחידון החל!

החידון הורכב מארבעה שלבים כאשר בכל שלב מצטמצמת רשימת המועמדים . בין השופטים היה גם אבשלום סלוק, רכז ההדרכה במחוז ירושלים שבא במיוחד לכבוד האירוע.

הזוכים בחידון- יואל ושמשון מרצבך, תאומים משבט ניצנים שלקחו את המקום הראשון.

במיוחד לאור נושא מסע פסח ההולך ומתקרב - "ראשינו בעמקי תורתה" – היה מדהים לראות את יישום הנושא באמת, בלי יותר מידי סיסמאות ובלי פוזות, ילדים משבטי נבטים עד הרא"ה שבמקום ללכת לשחק עם חברים או ללמוד לדברים שיש להם בבית הספר ישבו ולמדו תנ"ך, והקדישו את הלימוד לזכרו של חניך אהוב שנהרג.

יהי זכרו ברוך.

111