מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

צוות הדרכה

  חברי צוותים יקרים, בכל שנה הכניסה לתפקידים בבני עקיבא היא חוויה חדשה ומרגשת, והשנה נכנסתם לתפקידיכם במציאות מאתגרת יותר מבכל שנה, תחת מגבלות הקורונה. כדי לסייע לכם בצעדיכם הראשונים פירטנו כאן את המשימות הנדרשות בכל אחד מהתפקידים. אתם מוזמנים לקרוא את המשימות שלכם, ולצפות בסרטונים שיסייעו לכם להבין קצת יותר טוב מה עושים בתפקיד שלכם. אל דאגה, אנחנו יודעים שאלה הצעדים הראשונים, ושתצטרכו עוד הכשרה בהמשך הדרך. לשם כך נמשיך להיות פה בשבילכם גם בסמינריונים ולאורך כל השנה. הרבה הצלחה בתפקידיכם!  

חמשת הצעדים הראשונים למדריך/ה:

 
  1. 1. מי החניכים שלי - החניכים הם פיקדון שאנחנו מקבלים בתחילת התפקיד ולפני שאנחנו מתחילים נבדוק מי מגיע ונעשה מאמצים להביא את מי שהפסיק או בכלל לא הגיע.
  2. 2. נעים להכיר – הכניסה להדרכה בשבט נעשית בנחת ובסבלנות, נלמד להכיר ולאהוב את החניכים שלנו, נבנה אמון קבוצתי וקשר אישי עם כל חניכה וחניך.
  3. 3. פעולות – פעולות הן לא הרצאות או הופעת יחיד שלכם המדריכים, פעולות כשמם כן הם, יחידת זמן פעילה, אקטיבית, השקיעו מחשבה איך לחנך בצורה חווייתית! חינוך אקטיבי בו שותפים החניכים נכנס ללב ומשאיר טעם של עוד.
  4. 4. אמון ועין טובה - "כל מה שילד צריך זה מבוגר אחד שיאמין בו" אמר הרב שלמה קרליבך, בטאו את האמון שלכם בחניכים לא רק בצ'ופר בסוף הפעולה אלא במעשים, בעין טובה ובחיזוקים חיוביים.
  5. 5. סבלנות ותהליכיות - חינוך הוא תהליך שדורש סבלנות ואורך רוח, החניכים לעתים מקשים עלינו ואנו נתקלים בבעיות משמעת, עלינו לשמור על איפוק, שליטה עצמית ולהמשיך בדרכנו בעקביות. הדרך ללב החניך קשה ומסובכת, סבלנות.
 

סרטוני הכשרה למדריכים:

  קשר אישי- https://www.youtube.com/watch?v=HxXAwTUan98&t=1s בניית שבט- https://www.youtube.com/watch?v=Rnf2RJ3ns1E הכנת פעולה- https://www.youtube.com/watch?v=YF8hc_KsMjk&t=4s  

שלושת הצעדים הראשונים למדריך/ת יובל ואופק:

 
  1. 1. איסוף מידע - אספו מידע על החניכים (מהמדריכים הקודמים, ההורים ומהחניכים עצמם) על מנת להכיר אותם ולדעת כיצד להדריך אותם בצורה הטובה ביותר.
  2. 2. היכרות - בקרו בבתי החניכים, כדי ליצור קשר אישי בסביבה הבטוחה של החניכים, וכדי להכיר את בתיהם ומשפחותיהם.
  3. 3. פעולות ליצירת קשר - בפעולות הראשונות התמקדו ביצירת הקשר עם החניכים, ולכן הקפידו שהפעולות יהיו כפיות ומגבשות.
 

שלושת הצעדים הראשונים למדריך/ה משלב/ת:

 
  1. 1. איסוף מידע - אספו מידע על החניכים (מהמדריכים הקודמים, ההורים ומהחניכים עצמם) על מנת להכיר אותם ולדעת כיצד להדריך אותם בצורה הטובה ביותר.
  2. 2. היכרות - בקרו בבתי החניכים, כדי ליצור קשר אישי בסביבה הבטוחה של החניכים, וכדי להכיר את בתיהם ומשפחותיהם.
  3. 3. חיבור הצוות למשימת השילוב - קיימו ישיבה עם המד"שים על מנת להכיר להם את החניך/ה המשולב/ת, וכדי לתאם ציפיות על תפקידכם ותפקידיהם.
 

סרטון הכשרה למדריכים משלבים ולמדריכי יובל ואופק:

  התאמת פעולות- https://www.youtube.com/watch?v=7ifmeugyCd4  

חמשת הצעדים הנוספים למדריכ/ת עמישב:

 
  1. 1. זכרו שמשימתכם כמדריכי עמישב היא משימת הדור - "מבחן הנאמנות לקיבוץ גלויות" (דוד בן-גוריון).
  2. 2. הסוד הוא בדברים הקטנים - חיוך, דפיקה בדלת, סמס ואפילו מחשבה פנימית יכולה להשפיע על קליטתם ושילובם של חניכי עמי-שב. 
  3. 3. קשר אישי, קשר אישי, קשר אישי - החניך מחפש קשר, היו שם עבורו.
  4. 4. לזכות את הרבים!! נסו לשלב את המד"שים וחניכים ותיקים בתהליך הקליטה והשילוב של החניכים החדשים.
  5. 5. האמינו ביכולתכם לשנות את המציאות. יש לכם כוח אדיר והזדמנות פז - התקשרו לחניך, עברו אצלו להגיד שבת שלום, חייכו אליו במגרש... הכוח בידיים שלכם!