מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

שמות השבטים

 

שם השבט שנת לידה שנה לועזית מדוע נקרא כך
אורות תשס”ב 2002 בימים אלו אנו מבקשים להגביר את האור בינינו. בחודש שבו התגלה שמעט מן האור דוחה הרבה מן החושך; בימים אשר מתברר יותר מכול שתפקידו של עם ישראל להיות אור לגויים, בימים אשר הבטחנו לעצמנו לפעול מתוך אמון באורות הטמונים בכל יהודי ויהודי; בימים שבהם אנו רוצים שיהיו בתנועה אורות מגוונים בזכות מגוון האנשים – אנו מחויבים להגדיל את האור. עת אויבנו מדליקים אש של שנאה, אנו מדליקים אור של אמונה ועשייה.לנוכח דרך זו נבחר שמכם:ואתם, שבט ‘הרא”ה’ –אורות’ ייקרא לכם!

משימת הגדלת האור תיעשה מתוך האמונה בדור שגילה לנו הראי”ה זצ”ל בספרו ‘אורות’, והרב נריה תרגמהּ לנו לאורח חיים, שבו מוסיפים אורות כנגד צללים. יאיר לנו כוכב תורה ודרכנו תהיה סוגה בעבודה. בלב אמיץ ובעזרת ה’, עלה נעלה!

חברי שבט ‘אורות’ – התמלאו באור! המשיכו לפתח מטרות אישיות ולאומיות וישמו אותן בצניעות אישית וללא מורא. הגדילו את פועלה של התנועה בעצמכם, בשבט שלכם, בסניף ובמדינה. ברכתנו תלווה אתכם בהצטרפותכם לחבריא ב’, לפעילות מבורכת של עשייה ויצירה עם רבבות חברי התנועה ובוגריה, בקידוש שם שמים בכל תחומי החיים.

מורשה תשס”א 2001  לאחר מאבק של 30 שנה, מאבק לו היינו שותפים כתנועה, השתחרר יונתן פולארד מהכלא יונתן הקריב את חיי היחיד שלו למען הכלל ואנו מאחלים לו אריכות ימים ונושאים תפילה שעד מהרה יתקיים בו “ושבו בנים לגבולם”.בימי חודש הארגון מצאנו עצמינו במאבק מול אויבינו המערערים על זכותנו להיאחז בארץ ועל זכותנו לחיות בה. חרטנו על דגלנו להיות נאמנים לעם, לארץ ולתורה – ארצנו ותורתנו אינם ירושה פרטית, אין הם מסורים ליחיד, על שניהם נאמר בתורתנו כי הם מורשה לכולנו, כאשר אנו נוהגים כקהילה- קהילת יעקב אז התורה לנו מורשה.על התורה נאמר: “תּוֹרָה צִוָּה לָנוּ מֹשֶׁה מוֹרָשָׁה קְהִלַּת יַעֲקֹב.”ועל הארץ:
 “וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר נָשָׂאתִי אֶת יָדִי לָתֵת אֹתָהּ לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב וְנָתַתִּי אֹתָהּ לָכֶם מוֹרָשָׁה אֲנִי ה”

נוכח השאיפה להביא לידי ביטוי בחיינו את היותנו חוליה בשרשרת הדורות, חוליה היורשת ובע”ה גם מורישה,  נבחר שמכם. ואתם שבט הרא”ה מוֹרָשָׁה יקרא לכם!!!

יחד עמכם נמשיך לשלוח יד אחים אל כל חלקי העם, לחבר ולהתחבר, לדבוק בדרך בה אנו מאמינים, דרך תורה ועבודה. נמשיך לשיר בקול רם:  מולדת זו ארץ אבות ארצנו הקדושה – מידי אביר יעקב לנו מוֹרָשָׁה

חברי שבט  ‘מורשה’ – תמשיכו להציב מטרות אישיות ולאומיות ותיישמו אותם בצניעות אישית וללא מורא. ברכתנו תלווה אתכם בהצטרפותכם היום לחבריא ב’, לפעילות מבורכת של עשייה ויצירה יחד עם רבבות חברי ובוגרי התנועה שפעילים כדי לקדש שם שמיים בכל תחומי החיים.

ציון תש”ס 2000

השנה שינינו את מועד שבת הארגון, כדי לחגוג יחד עם חברנו העולים מאתיופיה את חג ה’סיגד’, חג המבטא את כמיהתם וערגתם בת מאות השנים לציון, גבורתם, דבקותם וכמיהתם לציון מהווה עבור כולנו מודל לחיקוי.

בשנה החולפת ובימי חודש הארגון מצאנו עצמינו שוב במאבק מול אויבינו המערערים על זכותנו להיאחז בארץ, על זכותנו לחיות בה, על זכותנו לעלות בהר ה’ נאמר בקול גדול: רוחנו איתנה ואמונתנו גדולה! באנו הנה לאחר שנות גלות כדי לכונן “מַמְלֶכֶת כֹּהֲנִים וְגוֹי קָדוֹשׁ”, כדי להיות ‘עם חופשי בארצנו, ארץ ציון וירושלים’!

נוכח הרצון להביא לידי ביטוי בחיינו את השאיפה לאחיזתנו בציון – ציון עליה אומר הנביא כי: “צִיּוֹן בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה וְשָׁבֶיהָ בִּצְדָקָה” נבחר שמכם –ואתם שבט הרא”ה צִיּוֹן יקרא לכם!!!

נצהיר יחדיו: “לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה, וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט, עַד-יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ, וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר“

נעמול יחדיו ונזכה בע”ה להתגשמות דברי הנביא: “וְאָשִׁיבָה שֹׁפְטַיִךְ כְּבָרִאשֹׁנָה וְיֹעֲצַיִךְ כְּבַתְּחִלָּה, אַחֲרֵי כֵן יִקָּרֵא לָךְ עִיר הַצֶּדֶק קִרְיָה נֶאֱמָנָה”

חברי שבט  ‘ציון’ – תמשיכו להציב מטרות אישיות ולאומיות ותיישמו אותם בצניעות אישית וללא מורא. ברכתנו תלווה אתכם בהצטרפותכם היום לחבריא ב’, לפעילות מבורכת של עשייה ויצירה יחד עם רבבות חברי ובוגרי התנועה שפעילים כדי לקדש שם שמיים בכל תחומי החיים.

אביחי תשנ”ט 1999 הקריאה אותה קראנו השנה בחודש הארגון היא “חיים ציונות” – אנו מאמינים כי המעשה הציוני ומדינת ישראל בראשו הינם מימוש הברית שבין עם ישראל לאלוקיו, ה’ציונות’ כוללת בתוכה יהדות וישראליות שלא ניתן לנתק ביניהם ובה גלומים התקוות הגדולות, החלומות והשאיפות של עם ישראל במשך דורות – תקוות לתיקון העולם והחברה תקוות למימוש שאיפתנו להיות ממלכת כהנים וגוי קדוש וההבנה הבסיסית כי הגאולה היא תהליך!בעיצומם של ימי חודש הארגון נתבקש מורנו ורבנו הרב אברהם צוקרמן זצ”ל לישיבה של מעלה, הרב אברהם צוקרמן היה חבר בני עקיבא במשך כשמונה עשורים וחבר פעיל בהנהלה הארצית עד ימיו האחרונים. הוא היה מורה דרך לרבים שגילם בחייו את המושג “חיים ציונות” – בהתמדתו, בצניעותו ובכל הליכותיו היווה דמות מופת לחיקוי. מפעליו הרבים, ישיבות ואולפנות בני עקיבא הפרושים על מפת ארצנו, אלפי תלמידיו ותורתו מהווים אותות לדרכו הציונית – מדמותו רבת ההוד ניתן ללמוד כיצד לחיות חיי ציונות.בע”ה נקבל על עצמנו להיענות לקריאה “לך לך”, בדרכו של אברהם אבינו, ובדרכו של הרב אברהם צוקרמן עליו ניתן לומר: “וְשַׂמְתָּ שְּׁמוֹ אַבְרָהָם וּמָצָאתָ אֶת-לְבָבוֹ נֶאֱמָן לְפָנֶיךָ”

 

נוכח השאיפה להביא לידי ביטוי בחיינו את דרכו ומידותיו נבחר שמכם. ואתם שבט הרא”ה אביחי יקרא לכם!!!

נזכה כולנו בע”ה, כי שם זה המבקש להטביע בכם חותם מדמותו החיה של מו”ר הרב אברהם צוקרמן זצ”ל יהווה עבורכם צו חיים   “כִּי יְדַעְתִּיו לְמַעַן אֲשֶׁר יְצַוֶּה אֶת בָּנָיו וְאֶת בֵּיתוֹ אַחֲרָיו וְשָׁמְרוּ דֶּרֶךְ ה’ לַעֲשׂוֹת צְדָקָה וּמִשְׁפָּט לְמַעַן הָבִיא ה’ עַל אַבְרָהָם אֵת אֲשֶׁר דִּבֶּר עָלָיו”

חברי שבט  אביחי – תמשיכו להציב מטרות אישיות ולאומיות ותיישמו אותם בצניעות אישית וללא מורא. ברכתנו תלווה אתכם בהצטרפותכם היום לחבריא ב’, לפעילות מבורכת של עשייה ויצירה עם רבבות חברי ובוגרי התנועה שפעילים כדי לקדש שם שמיים בכל תחומי החיים.

נאמן תשנ”ח 1998  על דגלנו חרטנו את התביעה מעצמנו לנאמנות. נאמנות לתורתנו, נאמנות לארצנו, נאמנות לעמנו, נאמנות לחיים של צדקה ומשפט. כחברים נאמנים – יחד נרים בענווה את דגלנו, דגל תורה ועבודה. זאת מתוך שאיפה להגשים את חזון העם היהודי השב לארצו ומקים בה מדינה.נוכח שאיפות אלו נבחר שמכם. ואתם שבט הרא”הנאמן’ יקרא לכם !!!נלך בדרכו של אברהם עליו מעיד הכתוב: “וּמָצָאתָ אֶת-לְבָבוֹ נֶאֱמָן לְפָנֶיךָ” ובדרכו של משה רבנו אדון הנביאים עליו נאמר: “בְּכָל-בֵּיתִי נֶאֱמָן הוּא”  נשים לנגד עיננו את שמואל הנביא עליו נאמר: “וַהֲקִימֹתִי לִי כֹּהֵן נֶאֱמָן כַּאֲשֶׁר בִּלְבָבִי וּבְנַפְשִׁי יַעֲשֶׂה וּבָנִיתִי לוֹ בַּיִת נֶאֱמָן וְהתְהַלֵּךְ לִפְנֵי-מְשִׁיחִי כָּל-הַיָּמִים” – נשאף גם אנו בכל לבבנו ובנפשנו למלא את ייעודנו כדור נאמן לעמו תורתו וארצו ומתוך כך נזכה במהרה בימינו לבניית ביתנו הנאמן.חברי שבט ‘נאמן’ – התייצבו נאמנים! תמשיכו להציב מטרות אישיות ולאומיות ותיישמו אותם בצניעות אישית וללא מורא. ברכתנו תלווה אתכם בהצטרפותכם היום לחבריא ב’, לפעילות מבורכת של עשייה ויצירה עם רבבות חברי ובוגרי התנועה שפעילים כדי לקדש שם שמיים בכל תחומי החיים.
איתן תשנ”ז 1997  
נעלה תשנ”ו 1996  
להבה תשנ”ה 1995  
הגבורה תשנ”ד 1994  
דביר תשנ”ג 1993  
שבות  תשנ”ב 1992  
נצח תשנ”א 1991  
אחיה תש”נ 1990  
לביא תשמ”ט 1989  
אלעד תשמ”ח 1988  
עמיצור תשמ”ז 1987  
קוממיות תשמ”ו 1986  
עז תשמ”ה 1985  
יחיעם תשמ”ד 1984  
התקומה תשמ”ג 1983  
נריה תשמ”ב 1982  
שלם תשמ”א 1981  
אמונה תש”מ 1980  
אחדות תשל”ט 1979  
ברמה תשל”ח 1978  
נחלה תשל”ז 1977  
עמישב תשל”ו 1976  
המבשר תשל”ה 1975  
הצבי תשל”ד 1974  
עצמאות תשל”ג 1973  
דרור תשל”ב 1972  
החלוץ תשל”א 1971  
ידידיה תש”ל 1970  
אחוה תשכ”ט 1969  
אלישיב תשכ”ח 1968  
עמיעד תשכ”ז 1967  
צוריאל תשכ”ו 1966  
התחיה תשכ”ה 1965  
היובל תשכ”ד 1964  
אריאל תשכ”ג 1963  
עמיחי תשכ”ב 1962  
רעות תשכ”א 1961  
גולן תש”כ 1960  
כיסופים תשי”ט 1959  
ישורון תשי”ח 1958  
שובה תשי”ז 1957  
שחם תשי”ו 1956  
צורים תשי”ה 1955  
הראל תשי”ד 1954  
מוריה תשי”ג 1953  
יחדיו תשי”ב 1952  
להגשמה תשי”א 1951  
נחשון תש”י 1950  
גלבוע תש”ט 1949  
מגשימים תש”ח 1948  
שחל תש”ז 1947  
אורים תש”ו 1946  
עלומים תש”ה 1945  
נטעים תש”ד 1944  
חלוצים תש”ג 1943  
מרחבים תש”ב 1942  
נחלים תש”א 1942  
יבנה ת”ש 1940  
אמונים תרצ”ט 1939  
הטירה תרצ”ח 1938  
מתנחלים תרצ”ז 1937  
איתנים תרצ”ו 1936  
גאולים תרצ”ה 1935  
עציון תרצ”ד 1934  
נתיבות תרצ”ג 1933  
‘גרעינים א’ -ז תרפ”ו-תרצ”ב 1926-1932