מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

מתודות עיבוד ותכנון

מצורפים רשימת רעיונות למתודות שונות לעיבוד. שימו לב חלק מהכותרות הם לינקים לפירוט / חומרי עזר.

מתודות סיכום ועיבוד

 
  1. 1. להכין סרטון של כל התמונות מהתקופה האחרונה. חשוב לדאוג שכמה שיותר משתתפים יופיעו בסרטון. ניתן דרכו גם לערוך עיבוד- פעילות שנגעה בך במיוחד.
 
  1. 2. להכין סרטון בסגנון של מי השאלה – על מה היה חיובי ושלילי או למה אני הכי מתגעגע.
 
  1. 3. רשימת היגדים (תחילת משפטים....)- להכין כרטיסיות (במפגש וירטואלי ניתן להשתמש בZOOM בצאט או בשיח) קלפי קורונה
 
  1. 4. טפיחה על השכם – חיזוק עצמי ופרגון. סבב בו הראשון אומר על מה הוא טופח לעצמו על השכם בתקופה הזו ובוחר מששתף נוסף לטפוח לו על השכם ובכך מעביר אליו את רשות הדיבור. – עובד מצוין פנים אל פנים וגם בזום.
 
  1. 5. שאלון אישי- לחלק שאלון המתייחס למצב רוח, לאתגרים והזדמניות, לשימור ומיגור של דברים שנעשו בקורונה, זיהוי צרכים ומצוקות. אפשר לאסוף את השאלונים ואפשר להשאיר את השאלון אצל המשיבים ורק לשאול במה בוחרים לשתף ואיזה מענים עשויים לעזור.
 
  1. 6. כרטיסיות מקום בטוח (נט"ל) עם מושגים שמותאמות למצב עם שאלות. מכינים כרטיסיות ומפזרים במרכז. כלפי מעלה ההגדרה ובצד השני מופיעה השאלה. כרטיסיות מקום בטוח
   

מתודות תכנון עם הפנים קדימה

 
  1. 1. ציור- במפגש פרונטאלי לבקש מכל משתתף לשרטט על דף (אפשר גם על בריסטול גדול משותף) איך הולכת להיראות התקופה הקרובה \ החזרה לסניף \ השבועיים הקרובים. לבחור צבע מתאים, אפשר מילים ואפשר ציור או אייקון. במפגש וירטואלי לצייר בתוכנת "צייר" וכל אחד בתורו משתף את המסך ומתאר מה צייר ולמה.
 
  1. 2. ראיית מרחב- לחלק את הדף ל3 עמודות ולתת כותרות לכל עמודה: לפני הקורונה | בתוך הקורונה | אחרי הקורונה. בתוך העמודות לכתוב או לצייר לפי ההנחיות בכל עמודה מה שהכי מתאים עבורי. תעסוקה מרכזית \ נקודת חוזק ונקודת חולשה \ הזדמנות ואתגר \ משהו חיובי ומשהו שלילי וכו'
 
  1. 3. קלפי התייחסות – סבב שאלות או לפרוס וכל אחד בוחר למה הוא רוצה להתייחס קלפי קורונה
 
  1. 4. ניהול קבוצתי רחב- להכין טבלה ולענות ולאחר מכן או תוך כדי לדבר על התובנות בישיבה עם הצוות– מה נקודת החוזק של הצוות ומה נקודת תורפה. איך נכון למנף את החוזקות ואיך כדאי להתכונן לנק' תורפה? מה אפשר ללמוד על עצמנו כצוות? איזה כוחות גילינו? מי נשאר מאחורה ומי התפתח? מי מהצוות יחזור בטוב ומי כבר נמצא בכוחות מדולדלים והחזרה תהיה לו קשה במיוחד?
 
  1. 5. דמיון- תרגיל שיכול להתאים גם לקבוצות- עוזר להתמקד בעיקר ולא בטפל. תרגיל דמיון
 
  1. 6. אז למה לי לדאוג?! – תרגיל על מה אני יכול לשלוט ועל מה לא בתקופת הקורונה.
 
  1. חיזוק הקשר האישי ודאגה לכל חניך וחניכה:
  • סרטון קצר על החשיבות לשים לב לכל אחד.
לחצו כאן לסרטון
  1. נת"ת - עקרונות לשיחה אישית עם חניך\כה.