מטרות:
- החניכים יפגשו עם השבט גם במהלך החג
- החניכים יחוו חוויה שבטית כיפית שקשורה לחג
- החניכים ישתפו ממה שעבר עליהם בחג
רציונל:
מטרת הפעולה בחול המועד היא להמשיך את רצף הפעולות הווירטואלית שהתחלנו מתוך הבנה שגם בחול המועד החניכים נמצאים באותה סיטואציה- בבית בלי אפשרות לצאת. מטרת הפעולה היא מפגש חוויתי בהתאם לחג וגיבוש שבטי סביב נושא החג. בנוסף חשוב לנו שהחניכים ישתפו במה עובר עליהם בחג הלא רגיל הזה ולכן השיתוף של החניכים במשחק חשוב לנו.
ישנן 2 אופציות להעברת הפעילות :
באופציה א' נחלק את השבט לשני קבוצות (מתאים לשבטים יותר תחרותיים) שיתחרו ביניהם על ה"אפיקומן" ויעשו משימות שקשורות לכך ובסוף – יוכרזו מנצחים .
באופציה ב' נבקש מכל החניכים לענות על שאלות מקדימות שקשורות לפסח ואליהם נכין מהנתונים חידון ונראה עם הם מזהים את חברים שלהם אחת השאלות תהיה על שירים של פסח ואת השירים נוסיף לקריוקי כיף שנשיר כולם ביחד. נסכם בקטע שמדבר על חשיבות השמחה בחג.
טיזר:
אופציה א': חפץ שהשתמשו בו בליל הסדר + אם החלטנו לא לחלק לחדרים נבקש מכל חניך להביא נייר בצבע אחר (נגיד כחול / אדום-לפי החלוקה לקבוצות)
אופציה ב': נשלח לכל החניכים שאלון גוגל/ סתם רשימת שאלות לכל אחד בפרטי שבו נשאל שאלות על כל אחד שקשורות לחג
א. שיר שאת/ה אוהב/ות של פסח / (בני עקיבא?)
ב. מאכל של פסח שאת/ה אוהב/ות?
ג. אוהב/ות / לא אוהב לנקות לפסח?
ד. עד איזה שעה הסדר אצלכם בבית?
ה. מה הדבר שאת/ה הכי אוהב/אוהבת בפסח?
פתיחה:
נפתח בסבב ונבקש מכל אחד להראות את החפץ שהוא השתמש בו בליל הסדר (כוס של יין, מזלג, מצה, תחפושת של מצרי) ולהגיד במילה איך היה לו בלילה הסדר
גוף:
אופציה א': נבקש מכולם להראות את הפתקים שלהם ונסביר שעכשיו יהיה תחרות בין 2 הקבוצות על זמן שהמטרה היא לקבל את האפיקומן ( אם אתם רוצים שיהיה יותר אפקט של תחרות אז נחלק אותם ל2 חדרים בזום ושם נעשה את המשימות ואם לא – אז לפי תור בקבוצה הגדולה)
נמדוד זמן ותוך כדי ניתן משימות לכל קבוצה –
- להוציא כמה שיותר מילים מהמילה אפיקומן בדקה.
- לכתוב כמה שיותר שירים של פסח בדקה
- לכתוב חמשיר על האפיקומן בדקה
- למצוא את האפיקומן בתמונה
- נשים 3 תמונות ונבקש מהם לומר מה הקשר בנייהם
נחזור לקבוצה אחת ונשחק איש תלוי (תלית אפיקו-מן )
הגדרות לאיש תלוי :
- מה נשתנה
- אפיקומן
- חד גדיא
- אחד מי יודע
- שולחן עורך
- הגדה של פסח
אופציה ב' : נכין מצגת עם כל התשובות של החניכים וכל פעם נראה את התשובות של חניך אחר ונבקש משאר השבט לזהות מי החניך. אחרי כל חניך נשים את השיר שהוא בחר ונעשה קריוקי
סיכום :
אופציה א': נשווה את התוצאות בין הקבוצות ונכריז על הקבוצה המנצחת. חג שמח!
אופציה ב' : נסביר את החשיבות של השמחה בחג ונסכם בקטע:
פעם היה רב שנהג לומר בפסח "פסח שמח", ואילו בפורים נהג לומר "פורים כשר".
שאלו אותו תלמידיו:
"רבי, מדוע אתה מחליף בין הברכות? הרי נהוג לומר ההיפך..."
ענה להם הרב:
"בפסח, כולם דואגים לנקות ולהכשיר הכל לכבוד החג, ושוכחים לפעמים שצריך לשמוח.
ואילו בפורים- כולם עסוקים בשמחה וחגיגות, ולעיתים שוכחים שפורים הוא גם חג מחגי ישראל, ועל כן חייב להיות כשר...
שנזכה לשמוח בחג! חג שמח!
נספחים