מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

הצעה לפעולה שבטי יובל ואופק

פעולת חזרה לשגרה אחרי הקורונה

  פתיחה:
  1. החניכים שלנו חוזרים לסניף אחרי תקופה ארוכה, ומבלבלת.
נפתח בסבב רגשות, כל חניך בתורו יספר איך הוא מרגיש היום, עם החזרה לסניף. ניתן להיעזר בסרגל הרגשות (ניתן למצוא את הרגשות מוכנים להדפסה בקישור: https://drive.google.com/file/d/1ICCxOpj5UPRmpImLCVnfIkUsHUZPz1L6/view?usp=sharing.    
  1. נספר לחניכים את הסיפור "היצור הקטן"- סיפור מאויר המספר על הקורונה ועל החזרה לשגרה. בקישור: https://drive.google.com/open?id=1Jcj5-jN9DznAdZVku7tlH0NMeJN0hfcL
    גוף:
  1. נציג לחניכים את הכללים עליהם עלינו להקפיד כדי לשמור על בריאותנו ובריאות חברינו.
  נעשה זאת באמצעות המחשה חזותית – תמונות. (הכללים מופיעים בקישור: https://drive.google.com/file/d/1fDUabfR7HZF-oiqwLH4SgwAdgKAXpnMm/view?usp=sharing).   נעבור על כל תמונה ונסביר את הכלל לחניכים. הכללים:
  • שומרים על מרחק של שני מטר בין אחד לשני.
  • חובשים מסכה בשטחים ציבוריים.
  • שוטפים ידיים במים וסבון.
  • נמנעים ממגע בפנים.
  • צריך להביא אישור הורים לפעולה.
  • צריך לפתוח חלונות כדי שיכנס אוויר לחדר.
 
  1. סיטואציות – נחלק לחניכים 2 כרטיסים – "אסור" ו"מותר". ניתן למצוא כרטיסים להדפסה בקישור:
 
  1. https://drive.google.com/file/d/1FhrrCEwMjDtH-rMlQN8I9sptYQAytIip/view?usp=sharing.
  נקריא סיטואציות והחניכים ירימו את הכרטיס המתאים - האם ההתנהלות בסיטואציה הייתה מותרת או אסורה?
  • אריאל היה בפעולה בלי מסכה.
  • שירה השתעלה לתוך היד שלה.
  • משה אמר שאינו מוכל לשתות מהברזייה והביא בקבוק מהבית.
  • תמר הקפידה לשטוף ידיים עם סבון לפני הפעולה.
  • שי נתן כיף לחבר שלו .
  • שקד ביקשה ממדריכה שלה שתשב קרוב אליה.
  • יעקב מקפיד להתעטש לתוך טישו.
  • דנה ביקשה מטליה לשחק בפלאפון שלה.
  • כל הילדים אכלו ביחד מהבמבה.
  • שגיא נמנע מלגעת בפנים שלו.
   

סיכום

  1. נחזור על כללי ההתנהלות בימי הקורונה, ונתלה על הקיר את התמונות עם הכללים.
    בהצלחה! מחלקת חינוך מיוחד.