מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

סיור וירטואלי ליום ירושלים

סיור וירטואלי ליום ירושלים

סניף מארח סניף

סוג הפעולה
עשייה
מתאים לגיל
חבריא א | חבריא ב'
משך הפעולה
עד שעה
נושא
מעגל השנה | אירועי אייר
0 מדריכים אהבו את הפעולה

תקציר הפעולה

דרך נהדרת לחגוג את יום ירושלים היא להסתובב ולטייל ברחבי העיר, ואם אנחנו לא יכולים לעשות זאת פיזית, תמיד אפשר לסייר וירטואלית:)
הרעיון בסיור זה הוא שהמדריכים הם שבוחרים ומכינים את המסלול (אפשר גם לשתף את מדריכי הסניף המתארח).

מטרות הפעולה

  1. הסניפים (החניכים או המדריכים) יעבדו יחד ויעצבו את המסר המרכזי שהם רוצים להעביר ביום ירושלים.
  2. החניכים יכירו את ירושלים, מורשתה וחשיבותה.
  3. החניכים יקיימו מפגש משותף ביום ירושלים.

 

טיפים:

  • מומלץ שהסיור יתנהל לפי שכונות, אתרים, פארקים ומקומות שאתם אוהבים ומכירים בירושלים. כך הוא יהיה מהודק ומוקפד יותר, וגם תיהנו מההכנה.
  • כדאי להתמקד באזור או ברעיון אחד ולא להתפזר להרבה כיוונים. לדוגמה, אזור העיר העתיקה או אתרי תרבות מרכזיים.
  • נסו לחשוב על מסלול מושך שיכלול מקומות מעניינים ומיוחדים, כזה שגם החניכים שמכירים את ירושלים היטב ייהנו ממנו.

הצעות לסיורים

 

רעיונות לסיורים אפשר למצוא באתרים האלה:

 https://www.tiuli.com/articles/164/7-%D7%A1%D7%99%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A9%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%9E%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%90%D7%A1%D7%95%D7%A8-%D7%9C%D7%A4%D7%A1%D7%A4%D7%A1

https://www.jerusalem-love.co.il/?page_id=12648

 

רעיונות לסיור וירטואלי:

  • בניית מסלול בגוגל מפות ((google maps: דרך זו דורשת השקעה גם מכם וגם מהחניכים.
    הזינו במערכת גוגל מפות נקודות התחלה, אמצע (יותר מאחת) וסוף שמרכיבות את המסלול שבחרתם. בנקודות כתבו שאלות (ותשובותיהן יופיעו בסרטון) או אתרים רלוונטיים (והוסיפו אותם בקישור).
  • אפשרות אחרת היא להשתמש בפורמט המלא של מסע פסח שנערך השנה – תחרות בין החניכים. השאלות יכולות לכלול גם שליחת תמונות ומשימות מיוחדות, והתשובות יישלחו בשאלון גוגל טפסים.

 

סיור לדוגמה: סיור בשוק מחנה יהודה, שכונת נחלאות וגן סאקר –

 

נקודת התחלה: בית כנסת זוהרי חמה ברחוב יפו, סמוך לכניסה לשוק. קישור לסרטון שמסביר על שעון שמש. משימה: ליצור מחפצים שיש בבית סמיילי כמו צורת השעון שעל חזית בית הכנסת.

נקודת אמצע: קברי האדמו”רים מגור, ה’אמרי אמת’ ובנו ה’פני מנחם’, ברחוב קטן מול הכניסה לשוק. קישור לאתר שמסביר על הלחימה בירושלים במלחמת השחרור.

נקודת אמצע: מסעדת האגס 1 בסמטה בשוק. קישור לשיר ‘רחוב האגס 1’ של אהוד בנאי.

נקודת אמצע: גן התות, מול השוק על רחוב אגריפס, בכניסה לנחלאות. קישור לסרטון שעת סיפור של הספר ‘האריה שאהב תות’ (גם אריה וגם תות במכה😉)

נקודת אמצע: בית כנסת אוהל משה. קישור לשיר ‘השר משה מונטפיורי’ וקישור לאתר המפרט על פועלו בהקמת השכונות מחוץ לעיר, ובהן אוהל משה בנחלאות.

נקודת סיום: גן סאקר. משימה: לערוך פיקניק בחצר הבית.

 

סיור לדוגמה: בעקבות פסלי האריות.

ברחבי ירושלים מוצבים יותר מ-80 פסלים של אריות שהכינו שלל אומנים מהארץ ומחוץ לארץ. בחרו כמה פסלים מיוחדים או פסלים שמוצבים במקומות מיוחדים, והם יהיו נקודות האמצע במסלול.

 

סיור לדוגמה: מסלול בעקבות בתי החולים בירושלים.

מבתי החולים הגדולים והמוכרים, הדסה עין כרם, הדסה הר הצופים ושערי צדק, דרך בתי חולים מיוחדים כמו הנסן למצורעים ושערי צדק הישן ברחוב יפו וכלה בבית החולים ביקור חולים, שהוקם כבר בשנת 1867!

 

  • חפשו את המטמון בוואטסאפ – דרך זו דורשת השקעה מכם, אך פחות מהחניכים.
    כתבו חידות שהתשובות עליהן יהיו הנקודות במסלול. לאחר כל פענוח תשובה שלחו תמונה, סרטון או קישור לאתר רלוונטי שיוסיף ידע ועניין לחניכים.

לדוגמה: באיזו שכונה נמצאים שני הבתים המאובטחים והשמורים במדינה?
(התשובה: בית הנשיא ובית ראש הממשלה נמצאים בשכונת רחביה). שלחו קישור לסיור מצולם בבית הנשיא.

 

דוגמה: כמה שערים יש לעיר העתיקה ומהם שמותיהם?
תשובה: לעיר העתיקה יש שמונה שערים. השער החדש, שער שכם, שער הפרחים, שער האריות, שער הרחמים, שער האשפות, שער ציון ושער יפו. שלחו תמונות או סרטונים שמראים לאן כל שער מוביל.

דעתך חשובה לנו