איתור סניפים וכפרי בוגרים
החניכים יכירו את התחומים בהם עוסק צוות ארגון בסניף – הטכניים והבטיחותיים. החניכים יבינו את החשיבות שבשמירה ובפיתוח של התנאים הפיזיים של הסניף, שבלעדיהם שום פעילות לא יכולה להתרחש.
פתיחה: ערכו סבב אסוציאציות למילים "צוות ארגון" (גם בשביל "לפתוח" את החניכים, וגם בשביל להבין מה הרושם שלהם על הצוות).
שלב א – הקרינו להם את המצגת המלווה לפעולה (בנספח).
הראו לחניכים את ענן המילים (שקופית מס' 2), ובקשו מהם לחלק את המילים לשתי קבוצות.
בשקופית הבאה (שקופית 3) מסודרות המילים לשני טורים – טור של "תוכן", וטור של "טכני".
שלב ב – שאלו את החניכים:
כעת הוסיפו את הטור השלישי, שבו הדברים הטכניים מתקלקלים.
לרוב אנחנו עסוקים בסניף בדברים "ברומו של עולם" – פעולות, ערכים, לימוד ועוד. אנחנו נוטים לשכוח שבלי בסיס טכני מאורגן ומתוחזק של הסניף – כל הדברים היפים שאנחנו רוצים לעשות לא יקרו. סניף שיש חוטי חשמל חשופים – כל פעולה בו לא שווה את הפגיעה בחניך שהתחשמל. סניף שיש בו סתימה בכיור, וחניך לא יעז לשתות מים – הוא פשוט לא יגיע. אם במסע פסח הסס"ל לא יהיה במקום – כל הסניף יתברבר. וכו' וכו'.
שלב ג – כעת נעמיק מעט את ההבנה הזו, דרך המשנה באבות (שקופית 4). המשנה ופירוש ברטנורא עליה מראים ששני הדברים, התוכן (תורה) והטכני (קמח) הם קריטיים, ואין יכולת לאחד להתקיים ללא השני.
מזווית אחרת, נראה זאת דרך פירמידת הצרכים של מאסלו (שקופית 5). החידוש של מאסלו בפירמידה הזו היא שאדם לא יתקדם בשלבים בפירמידה עד שהוא לא ישיג את השלבים הבסיסיים – האדם לא יחפש חברה, או מימוש עצמי, אם אין לו מה לאכול, או שהוא לא בטוח בחיים שלו. גם כאן, אנחנו פוגשים את אותה נקודה – הבסיס הטכני של החיים, וכן תחושת הביטחון והנוחות, הם דברים קריטיים שאי אפשר בלעדיהם, ובדיוק על תחומים אלו מופקד צוות ארגון.