מעבר לתפריט (מקש קיצור 1) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 2) מעבר לאזור חיפוש (מקש קיצור 0) מעבר לתוכן העמוד (מקש קיצור 3)

ערב בני עקיבא- בוגרים

ערב בני עקיבא- בוגרים

סוג הפעולה
פעולה
מתאים לגיל
הרא"ה | מעפילים | שבט חדש - כיתה ט
משך הפעולה
עד שעה
נושא
בני עקיבא | הגשמה | נושא שנתי | חודש ארגון | תשעים שנה של משפחה
  • מתאים ליום חול
מדריך 1 אהב את הפעולה

תקציר הפעולה

בני עקיבא שואפת לממש את רעיון תורה ועבודה. לפיכך הקימה התנועה תוכניות רבות העוסקות בשיפור המציאות מתוך התורה. חניכי התנועה יבינו שבני עקיבא היא תנועה כללית השואפת להשפיע על מציאות כולה, יכירו את התוכניות ויחשבו כיצד הם ישתלבו בעשייה למען הכלל.

מטרות הפעולה

  1. החניכים יכירו את התוכניות של בני עקיבא ואת מטרותיהן
  2. החניכים ילמדו על היקף ההשפעה של התוכניות על סוגי אוכלוסיות בחברה
  3. החניכים יובילו פעולה ועשייה בסניף

 

ציוד נדרש: 

מחשב, מקרן, כרטיסיות מידע, בריסטולים

מהלך הפעולה

שלב א – מדריכים יקרים, הפעולה הזו אמורה להיות אטרקטיבית ומעניינת. מוצעות לכם כאן שתי אפשרויות, התאימו את בחירותיכם לתנאים ולאופי השבט.

שלב ב – אפשרות 1: משחק אינטראקטיבי. הכינו כרטיסיות מידע על התוכניות בתנועה (נספח 1), ותלו אותן ברחבי החדר. פתחו את הקישור או את הברקוד המצורף, והתחילו לשחק.

הערה למדריכים: הכינו מראש את הכרטיסיות על בריסטולים, גזרו והדביקו.

הכנה: חלקו את השבט לקבוצות. תנו לכל קבוצה כל כרטיסייה, והקדישו שתי דקות ללימוד החומר. הכינו את החניכים שהם יצטרכו לשלוט בחומר במהלך הערב. לאחר 2 דקות, החליפו את הכרטיסיות בין הקבוצות, ולאחר 2 דקות שוב, עד שכל קבוצה תקרא את רוב כרטיסיות המידע.

דרך נוספת: תלו את הכרטיסיות בחדר והעניקו רבע שעה לכל השבט לקרוא בהן.

  • שימו לב! בנספח יש קישורים לסרטונים על התוכניות השונות- מומלץ לצפות בהם גם J

מהלך המשחק:

  1. היכנסו לקישור המצורף.
  2. בחרו כמה קבוצות שישתתפו במשחק, ובחרו להן דמות.
  3. מטרת המשחק היא צבירת נקודות. בכל תור בקשו מקבוצה אחרת לבחור לוחית שבה סכום כסף. אם הקבוצה ענתה נכון, סמנו V. אם היא טעתה, סמנו X.
  4. לסיום לחצו על שאלת הסיום, וכל קבוצה צריכה לקבוע כמה כסף היא נותנת תמורת שאלת הסיום. השאלה האחרונה היא לכל הקבוצות במקביל. קבוצה שענתה נכון, סמנו לה V.
  5. המשחק יחשב איזוהי הקבוצה המנצחת.
  6. קישור למשחק https://www.playfactile.com/erevba
  7. ברקוד

שלב ג – אפשרות 2, לסניפים שבהם אין אפשרות לשימוש במקרן ובמחשב:

  1. הכינו כרטיסיות מידע (נספח 1), ותלו ברחבי החדר.
  2. הכינו את השאלות המצורפות (נספח 2).
  3. חלקו את השבט לקבוצות והקציבו להם עשר דקות להסתובב ברחבי החדר.
  4. ערכו חידון בין הקבוצות. כל הקבוצות במקביל נשאלות את אותה שאלה, והקבוצה הראשונה ששולחת נציג שיענה תשובה נכונה מקבלת נקודה.
  5. הקבוצה המנצחת היא הקבוצה שצברה את מרב הנקודות.

 

נספחים:

נספח 1 – כרטיסיות מידע

[gview file="http://bneiakiva.org.il/wp-content/uploads/2019/01/עיצוב-מידע-בני-עקיבא.pdf"]

דעתך חשובה לנו