איתור סניפים וכפרי בוגרים
פתחו בשאלה:
“והיו נכונים ליום השלישי כי ביום השלישי ירד ה’ לעיני כל העם על הר סיני,
והגבלת את העם סביב לאמר השמרו לכם עלות בהר ונגע בקצהו
כל הנגע בהר מות יומת, לא תגע בו יד כי סקול יסקל או ירה יירה”
(שמות יט, יא–יג)
אַנְטִיגְנוֹס אִישׁ סוֹכוֹ קִבֵּל מִשִּׁמְעוֹן הַצַּדִּיק.
הוּא הָיָה אוֹמֵר, אַל תִּהְיוּ כַעֲבָדִים הַמְשַׁמְּשִׁין אֶת הָרַב עַל מְנָת לְקַבֵּל פְּרָס,
אֶלָּא הֱווּ כַעֲבָדִים הַמְשַׁמְּשִׁין אֶת הָרַב שֶׁלֹּא עַל מְנָת לְקַבֵּל פְּרָס,
וִיהִי מוֹרָא שָׁמַיִם עֲלֵיכֶם.
(משנה, אבות א, ג)
“ויקחו בני אהרון נדב ואביהוא איש מחתתו ויתנו בהן אש… ויקריבו לפני ה’… ותצא אש מלפני ה’ ותאכל אותם וימותו לפני ה'” (ויקרא י, א–ב).
“אש היא המילה המרכזית בפרשיה הזו והיא חוזרת כמה פעמים בפסוקים מועטים. האש היא האנרגיה, הכח הדוחף את כל הפעולות האנושיות, הגשמיות והרוחניות, היא היסוד לכל המעשים. נדב ואביהוא מביאים ‘אש מן ההדיוט’ – הם פועלים מכוח דחף אנושי. אמנם מצווה להביא אש מן ההדיוט
אבל המעשה האנושי צריך להיות מוכוון מול ה’.
אש של מטה מוכוונת כנגד אש של מעלה… העשייה האנושית ואף ההתלהבות האידאלית העליונה צרכיה לינוק ולהיות קשורה למקורה האלוקי, מוכוונת על פי דבר ה'”.
(הרב אבינר, טל חרמון)
[gview file=”http://bneiakiva.org.il/wp-content/uploads/2020/05/לימוד-לשבועות-סופי-ערוך-ומוגה.pdf”]