איתור סניפים וכפרי בוגרים
מדריכים יקרים-
להלן הפעולות לשבת- שבוע אחים
כולנו יחד משפחה ענקית- פעולה צעירים
אחי זה הכי הכי- פעולה בוגרים
מבצע שבוע אחים-
פתיחה למדריכים:
זו הפעולה השלישית בנושא המשפחה, ואנו עושים בה מבצע ליישום הנושא. גם הפעם תתקיים תחרות ארצית בעניין. המבצע ייעשה במהלך השבוע, לאחר שתעבירו את הפעולה בנושא בשבת.
רציונל:
בפעולה ראינו שהקשר שלנו עם האחים שלנו ייחודי ולא רגיל. במבצע זה נרצה להעצים את החיבור ואת הקשר בין האחים בבית מתוך הרב-גוניות והרב-גילאיות הקיימת. נכין יחד משחק לכל המשפחה ונחזק את החיבור בינינו. הכנת המשחק תיעשה בסניף, אך עיקר המבצע הוא המשחק בבית, עם האחים. כל משפחה שתשחק תשלח תמונה משפחתית לדף של התנועה בפייסבוק, והתמונה תצורף לאלבום המשפחתי של התנועה.
מטרות:
ציוד נדרש:
נייר רצף, דפים מצולמים, בריסטולים, טושים, כלי כתיבה, סרגלים, מספריים
הערה למדריכים: לא לכל החניכים יש אחים. כוונו אותם לשחק עם ההורים או עם בני משפחה אחרים והיו ערניים ורגישים אליהם.
שלב א – הסבר
הסבירו לחניכים שבפעולה זו כל אחד יבנה משחק, ייקח אותו הביתה וישחק בו עם כל בני המשפחה. זה עיקר המבצע – בזמן שהמשפחה תשחק יצטלמו כולם עם המשחק ויעלו את התמונה לדף של התנועה בפייסבוק בציון שמם, שבטם ושם הסניף. תמונה שתקבל את מספר הלייקים הגבוה ביותר תזכה את שולחיה בפרס!
שלב ב – בניית המשחק
שאלו את החניכים אם יש להם רעיון למשחק שאפשר לבנות בחומרים הנתונים ובזמן המוקצב. אם יש להם רעיון – מצוין. אם אין להם רעיון, אפשר להציע כמה משחקים לבנייה:
חלקו חומרים לכל החניכים כדי שיוכלו לבנות את המשחק, עברו ביניהם והציעו את עזרתכם.
אגב, גם אתם חלק מהמבצע וצריכים להכין משחק!
סיכום:
בפעולה זו בנינו משחק בשביל לשחק בו בבית עם האחים. אומנם ביום-יום אנו לא תמיד משחקים עם האחים, אבל זו הזדמנות מצוינת לקבל אחריות לקשר שלנו – האחים – ולטפח אותו. הקשר הזה האו חלק חיוני מבניין המשפחה שלנו.
נספח 1 – משחק זיכרון
2 אפשרויות:
הזוגות מורכבים ממילה זהה, כמו למשל – משפחת _________ ומשפחת _________
הזוגות מורכבים משאלה ומתשובה שמתאימות למשפחה, למשל – מי מכין את החביתות הכי טעימות? אבא
נספח 2 – רביעיות
חשוב לשים לב שמדפיסים לכל חניך ארבעה עותקים מכל כרטיס. בכל כרטיס מהארבעה יודגש מספר אחר.
מומלץ להדפיס על בריסטול, כדי שהקלפים יהיו קשיחים.
דברים שאימא תמיד אומרת | חברים טובים של ________ | משחקים של _________ | מאכלים אהובים על _______ | תאריכים מיוחדים |
1. | 1. | 1. | 1. | 1. |
2. | 2. | 2. | 2. | 2. |
3. | 3. | 3. | 3. | 3. |
4. | 4. | 4. | 4. | 4. |
דברים שאבא תמיד אומר | שירים אהובים על ________ | דברים ש_____ לא יוצא/ת בלעדיהם מהבית | שמות הבנים במשפחה (אם יש רק 4) | שמות הבנות במשפחה (אם יש רק 4) |
1. | 1. | 1. | 1. | 1. |
2. | 2. | 2. | 2. | 2. |
3. | 3. | 3. | 3. | 3. |
4. | 4. | 4. | 4. | 4. |
נספח 3 – טאבו
כדאי שכל חניך יכין לפחות עשרים קלפים, ומומלץ להדפיס או לצלם על בריסטול.
המילה: _____ | המילה: _____ | המילה: _____ | המילה: _____ | המילה: _____ |
המילים שאסור לומר: | המילים שאסור לומר: | המילים שאסור לומר: | המילים שאסור לומר: | המילים שאסור לומר: |
1. | 1. | 1. | 1. | 1. |
2. | 2. | 2. | 2. | 2. |
3. | 3. | 3. | 3. | 3. |
4. | 4. | 4. | 4. | 4. |